جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    پیام به اختتامیۀ نهمین دورۀ مـسـابـقات قرآن کـریـم - 14/11/1395

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

    قال امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه: «وَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ‏ يَعِظْ أَحَداً بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ فَإِنَّهُ حَبْلُ اللَّهِ الْمَتِينُ وَ سَبَبُهُ الْأَمِينُ وَ فِيهِ رَبِيعُ الْقَلْبِ وَ يَنَابِيعُ الْعِلْمِ وَ مَا لِلْقَلْبِ جِلَاءٌ غَيْرُهُ مَعَ أَنَّهُ قَدْ ذَهَبَ الْمُتَذَكِّرُونَ وَ بَقِيَ النَّاسُونَ أَوِ الْمُتَنَاسُونَ».

    قرآن کریم در این بیانِ بلندِ قرآنِ ناطق، اینچنین معرفی می‌شود که: همانا خداوند سبحان، کسی را به چیزی همانند قرآن پند نداده است. بی‌گمان قرآن، حبل استوار الهی و وسیلۀ امین و ایمنی‌بخش خداوند است که مایۀ بهار دل‌ها و سرچشمۀ جوشان دانش‌هاست و برای قلب و ضمیر آدمیان، جلایی جز قرآن نتوان یافت خصوصاً در آن زمان که آگاهان و بیداردلان، جای خود را به غافلان و تغافل‌کنندگان داده باشند.

    آری قرآن، تنها نجات‌بخش انسان از دل طوفان‌های سخت غفلت و ناآگاهی است و اگر این کتاب جامعِ جاودانِ الهی در کنار عترت طاهره یعنی مفسّران حقیقی آن قرار گیرد، بی‌شکّ امنیّت فکری و قلبی و نیز آرامش روحی و روانی آدمیان را تأمین و تضمین خواهد ساخت.

    هدف از برپایی همۀ برنامه‌های قرآنی نیز حرکت برای رسیدن به این قلّۀ امنیّت و آرامش است و این دستاورد عظیم جُز با تدبّر در قرآن و عمل به تعلیمات حیات‌بخش آن، به دست نخواهد آمد.

    برگزاری نهمین دورۀ مسابقات قرآن طلّاب عزیز حوزۀ علمیّۀ اصفهان و خانواده‌های محترم آنان، به امید و لطف خداوند تعالی، زمینه و مقدّمه‌ای برای نیل به این هدف عالی و متعالی خواهد بود.

    لازم است ضمن تشکّر از همۀ متصدّیان و مشارکت‌کنندگان گرامی در این مسابقات، یاد و نام امام راحل عظیم‌الشّأن و شهدای عالیقدر انقلاب شکوهمند اسلامی را در این دهۀ فجر انقلاب، گرامی بداریم، که بی‌شک همۀ مجاهدت و همّت بلند آنان، به منظور «بازگشت به قرآن» و «پیروی از تعالیم کتاب و سنّت» بود و ترویج قرآن و سایر ارزش‌های دینی در این زمان، مرهون تلاش‌های افتخارآمیز و جانفشانی‌های آن عزیزان است.

    درود بی‌پایان بر ارواح مطهّر همۀ آنان، و سلام و صلوات خداوند بر پیشگاه مولای همگان، حضرت بقیة‌الله‌الأعظم «ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء» که قرآن ناطق و احیاءکنندۀ کتاب و سنّت خواهد بود. والسّلام‌علیکم و رحمةالله و برکاته.

     

    حسین‌المظاهری

    4 / جمادی‌الاولی / 1438

    14 / بهمن‌ماه / 1395

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365