جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیّه - 3/9/1397

    آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیّه با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» دیدار کرد.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار، با اظهار مسرّت از انتخاب آیت‌الله حسینی بوشهری به عنوان دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیّه و دعا برای موفقیّت روزافزون ایشان، رسالت و مسئولیّت شورای عالی و دستگاه‌های اداره‌کنندۀ حوزه‌های علمیّه را بسیار خطیر خوانده و خاطرنشان کردند: مسئولیّت اساسی ارکان حوزه‌های علمیّه، تلاش برای رشد و بالندگی حوزه‌ها و حوزویان در دو بعد «علم» و «تقوا» است و رضایت حضرت ولی‌عصر«ارواحنافداه» نیز صرفاً با پیشرفت حوزه‌ها و موفقیّت در این دو عرصۀ بزرگ کسب خواهد شد.

    ایشان در این زمینه تأکید کردند: به رغم گستردگی تلاش‌های علمی و معنوی در حوزه‌ها و با وجود کمیّت مطلوب در پژوهش‌ها و آثار علمی در حوزه‌های علمیّه، متأسفانه حوزه‌ها از نظر کیفی و از حیث بنیۀ علمی و اخلاقی، در معرض آسیب هستند. از این جهت لازم است شورای عالی حوزه‌های علمیّه و همۀ مسئولان و متصدّیان امور حوزوی در خصوص تقویت بنیۀ علمی و اخلاقی حوزه‌ها و جلوگیری از افت علم و معنویت در حوزه‌ها و خصوصاً در بین طلّاب جوان، چاره‌اندیشی، برنامه‌ریزی و اقدام جدّی و عملی داشته باشند.

    آیت‌الله العظمی مظاهری در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به جایگاه رفیع نهاد مرجعیّت و تأثیر تاریخی این نهاد با اهمیّت در ابقای تشیّع و دوام و قوام حوزه‌های علمیّه و نیز پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تصریح کردند: یکی از رسالت‌های مهم شورای عالی حوزه‌های علمیّه، صیانت از نهاد مرجعیّت و پاسداری از حرمت و جایگاه مراجع تقلید در حوزه‌ها و ممانعت از هرگونه ایجاد خدشه به نهاد مرجعیّت است.

    آیت‌الله العظمی مظاهری در توصیۀ پایانی خود، با تأکید بر ضرورت رعایت حدّ اعتدال و انصاف در همۀ امور به ویژه در حوزه‌های علمیّه خاطرنشان کردند: یکی دیگر از رسالت‌های شورای عالی حوزه‌های علمیّه مقابله با هرگونه افراط و تفریط در حوزه‌هاست و لازم است با قاطعیّت تمام، حدّ اعتدال در مسائل و امور مختلف حاکم شود تا به رشد علمی و معنوی و عقلانی حوزه‌ها و روحانیّون و طلّاب و نیز به وجاهت و جایگاه اجتماعی و مردمی حوزه‌های علمیّه آسیبی نرسد.

    آیت‌الله العظمی مظاهری در پایان بیانات خود با اشاره به سوابق برجستۀ آیت‌الله حسینی بوشهری در خدمت به حوزه‌های علمیّه، برای توفیقات ایشان در مسئولیّت جدید دعا کردند.

    در این دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حوزۀ علمیّۀ اصفهان پس از مهاجرت آیت‌الله العظمی مظاهری، با حرکتی پرشتاب، در حال پیمودن مسیر رشد و ارتقاء در ابعاد مختلف است، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های معظّم‌له از حوزه‌های علمیّه و نهادهای‌ حوزوی و نیز از الطاف و مراحم همیشگی ایشان تشکّر و قدردانی کرد.

    آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر ضرورت استمرار همکاری و هماهنگی حوزه‌های علمیّۀ قم و اصفهان به عنوان دو حوزۀ بزرگ جهان تشیّع، تقویت و رشد این همکاری‌ها را بسیار لازم و مطلوب ارزیابی کرد./پایان خبر

     

    گزارش تصویری

    =================================

    =======================

     دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیّه - 3/9/1397

    دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیّه - 3/9/1397

    دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیّه - 3/9/1397

    دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیّه - 3/9/1397

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365