جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    دیدار اعضای هیأت امنای جامعةالمصطفی‌العالمیّة - 27/11/1397

     دیدار اعضای هیأت امنای جامعةالمصطفی‌العالمیّة - 27/11/1397اعضای هیأت امنای جامعةالمصطفی‌العالمیّة با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» دیدار کردند.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری دراین دیدار، جامعةالمصطفی‌العالمیّة را مجموعه‌ای بسیار با اهمیّت و از برکات وجودی امام راحل عظیم‌الشّأن«قدّس‌سرّه» و نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف کرده و خاطرنشان ساختند: به فضل الهی جامعةالمصطفی اکنون یکی از نهادهای پر افتخار و اثرگذار تشیّع در سطح بین‌المللی است و مشمول عنایات حضرت ولیّ‌عصر«ارواحنافداه» است.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود، توجّه و تمرکز بر تقویت و رشد سه عنصر «علم»، «اخلاق» و «عقلانیّت»، را به عنوان سه شرط اساسی برای متعلّمان و فارغ‌التحصیلان جامعةالمصطفی بسیار لازم و ضروری برشمرده و تأکید کردند: رسالت خطیر تبلیغ دین خصوصاً در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی، بدون علم، اخلاق و عقلانیّت، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و در این میان، با وجود اهمیّت و ضرورت علم و اخلاق، امّا نقش برجستۀ عقلانیّت و تعقّل در معرفی اسلام و مکتب تشیّع به دیگران ممتاز است.

    ایشان، با تأکید بر اهمیّت تقویت پایه و بنیۀ علمی متعلّمین جامعةالمصطفی، اظهار داشتند: به هر میزان که بنیۀ علمیِ مبلّغین، خصوصاً تسلّط کافی آنان به مبانی تشیّع در زمینه‌های اعتقادات، اخلاق و فقه، تقویت شود،، قدرت تبیین و نیز دفاع علمی آنان از مبانی و تعالیم انسان‌ساز قرآن و عترت بیشتر خواهد شد.

    آیت‌الله العظمی مظاهری در همین زمینه بر ضرورت توجّه هرچه بیشتر به فقه مقارن و آموزش هرچه بهتر آن به متعلّمان جامعةالمصطفی تأکید کرده و افزودند: استاد بزرگوار ما، حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی«قدّس‌سرّه»، بر فراگیری و توجه به فقه مقارن پافشاری و اهتمام ویژه‌ای داشتند، امّا امروزه علاوه بر آن، لازم است عموم طلّاب و به ویژه متعلّمین جامعةالمصطفی، بر فراگیری دیگر شاخه‌های علمی مقارن خصوصاً کلام و تفسیر مقارن و نیز آموختن مهارت‌های گفتگو و ارتباطات مشترک بین خود و دیگران به ویژه طلّاب و علمای اسلامی سایر مذاهب و ادیان هم اهتمام ورزند.

    ایشان در این زمینه اضافه کردند: افراد تحت تربیت جامعةالمصطفی، علاوه بر آشنایی کافی با مبانی فقهی، اخلاقی و کلامی مذاهب و ادیان دیگر، باید به ابزارهای پیچیده و گستردۀ مخالفان تشیّع و حربه‌های آنان در مقابله با تشیّع و اسلام نیز توجه داشته باشند تا بتوانند خود را برای دفاع علمی و عقلانی از اسلام و تشیّع، آماده و مجهّز نمایند و پاسخ‌های نظری و عملی لازم را به سؤالات و شبهات آنان بدهند.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری، تقوا و اخلاق عملی و حُسن سلوک و رفتار را به عنوان عامل تکمیل‌کنندۀ دانش و قدرت علمی دانسته و تأکید کردند: عموم علماء و روحانیون خصوصاً مبلّغان و فارغ‌التحصیلان جامعة‌المصطفی باید با عمل و رفتار خود، مردم را به سوی اسلام و قرآن و مکتب اهل‌بیت«علیهم‌السّلام» جذب و دعوت کنند و بدانند که بهترین و با برکت‌ترین شیوۀ دعوت و جذب، همین راه است.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود، تبلیغ بدون عقلانیّت و تدبیر را بی‌اثر و بی‌نتیجه خوانده و در این زمینه تصریح کردند: از نشانه‌های بارز عقلانیّت، حفظ اعتدال و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط در همۀ تصمیمات، مواضع و اقدامات است.

    ایشان در این زمینه خاطرنشان کردند: افراط و تندروی خصوصاً در کشورها و بلاد غیر اسلامی سبب سوء استفادۀ دشمنان اسلام و مخالفان تشیّع می‌شود؛ چنان‌که تفریط و کندروی نیز موجب یأس و ناامیدی مردم و مخاطبان خواهد شد و از این‌رو یک مبلّغ با تدبیر برای اثرگذاری هرچه بیشتر، باید از هرگونه تندروی و کندروی در همۀ زمینه‌های علمی و عملی به شدّت اجتناب ورزد.

    در این دیدار، آیت‌الله اعرافی، رئیس هیأت امناء جامعةالمصطفی و نیز حجة‌الاسلام والمسلمین عبّاسی رییس جامعة‌المصطفی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های جامعة‌المصطفی‌العالمیّة ارائه کردند.

    خاطرنشان می‌شود در این دیدار همچنین حضرات آیات و حجج‌اسلام آقایان مقتدایی، حسینی بوشهری، تسخیری، محمدی عراقی، سید حسن ربّانی، اختری، نواب و دکتر مصطفوی و جمعی از مسئولان عالی جامعة‌المصطفی‌العالمیّة نیز حضور داشتند./پایان خبر

     

    گزارش تصویری

    ==================================

    ======================

     دیدار اعضای هیأت امنای جامعةالمصطفی‌العالمیّة - 27/11/1397 

    JameatolMosatafa-6.jpg

    JameatolMosatafa-1.jpg

    JameatolMosatafa-5.jpg

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365