عنوان: پيام به هفتمین همایش چهرۀ ماندگار تبلیغی استان اصفهان، نکوداشت آیت‌الله آقای حاج شیخ اسدالله جوادی
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

قال الله سُبحانه و تَعالی:« إِ نَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ»

اکنون که با عنایت خداوند متعال، هفتمین همایش چهرۀ ماندگار تبلیغی استان اصفهان به همّت و تلاش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و در ایّام مبارک دهۀ فجر انقلاب اسلامی برگزار می­شود، اوّلاً: از اهتمام برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان گرامی در این همایش تشکّر و تقدیر می­کنم و ثانیاً: نسبت به شخصیّت گرانقدری که این نشست، در تکریم و نکوداشت از ایشان برپا شده است اداءِ احترام می­نمایم. عالم بزرگواری که علاوه بر مراتب علمی و عملی، حائز شرافت «ابوالشّهید» بوده و فرزند عزیزشان را در راه خداوند و برای احیاءِ ارزش‌های الهی در دفاع مقدّس، به اسلام و قرآن اهداء نموده­اند.

ویژگی ممتاز این عالم وارسته، مردمی بودن و ارتباط وثیق ایشان با مردم و حضور اجتماعیِ مفید و راهگشا در راستای تبلیغ و ترویج دین و ارشاد و دستگیری متدیّنین است که در طیّ سال‌ها و دهه­های متمادی به‌ویژه در منطقۀ غرب اصفهان، مایۀ خیر کثیر و منشأ برکات فراوان و موجب حفظ و ارتقاءِ موقعیّت دینی و مذهبی آن منطقه بوده است و از این جهت باید این عالمِ مسئولیّت‌شناس را مصداقِ سخنِ والای امام صادق«سلام‌الله‌علیه» دانست که فرمودند: «عُلَمَاءُ شِيعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِي الثَّغْرِ الَّذِي يَلِي إِبْلِيسُ وَ عَفَارِيتُهُ يَمْنَعُونَهُمْ عَنِ الْخُرُوجِ عَلَى ضُعَفَاءِ شِيعَتِنَا»: علمای شیعیان ما مزربانانی هستند که در لبۀ مرز شیطان و لشکریان او مانع از حمله و هجوم بر شیعیان هستند.

یکی دیگر از خصائل این عالم عامل، مقام اخلاقی ایشان است که باعث جذب مردم و در حقیقت، «دعوت عملی به دین و ارزش‌های دینی» است و از این‌رو باید این عالم با اخلاص را مصداقِ «کونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِأَعْمَالِکمْ وَ لَا تَکونُوا دُعَاةً بِأَلْسِنَتِکمْ» دانست.

از خداوند تعالی طول عمر قرین به تأئیدات و توفیقات عالیه را برای معظّم‌له مسألت می­کنم و سخن را با این دعای بلند امام صادق«سلام‌الله‌علیه» به پایان می­برم: «رَحِمَ اللّه قَوماً كانوا سِراجاً وَمَناراً، كانوا دُعاةً إلَينا بِأعمالِهِم وَمَجهودِ طاقَتِهِم». والسّلام‌علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

 

حسين المظاهرى

11 / رجب‌المرجب / ١٤٤٤

13 / بهمن‌ماه / 1401