جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    دیدار حجة‌الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهشی حوزۀ علمیۀ قم

    دیدار حجة‌الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهشی حوزۀ علمیۀ قم حجة‌الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهشی حوزۀ علمیۀ قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی» دیدار کرد.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار، با اشاره به اهمیّت تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیّه، گسترش فعالیّت‌های پژوهشی را بسیار لازم و مفید دانسته و خاطرنشان کردند: رشد و نوآوری علمی در رشته‌های مختلف علوم دینی و اسلامی نیازمند تحقیق گسترده و پژوهش‌های تخصّصی در حوزه‌های علمیّه است و از این جهت باید در حوزه‌های علمیّه بیش از گذشته به موضوع پژوهش اهمیّت داده شود.

    ایشان با تقدیر از برنامه‌ها و فعالیّت‌های انجام شده در معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیّه، اظهار داشتند: بحمدالله اقدامات معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیّه در راستای گسترش فعالیّت‌های پژوهشی در سطوح مختلف حوزوی، مؤثّر واقع شده است، امّا باید دانست که این فعالیّت‌ها قدم اول در زمینۀ تحقیق و پژوهش است و لازم است برای گسترش روزافزون آن، فکر و همّت شود.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود، با تأکید بر اهمیّت فراوان فقه سنّتی و فقه جواهری، خواستار توجّه ویژۀ حوزه‌های علمیّه به فقه جواهری شدند و افزودند: کم‌رنگ شدن فقه جواهری و فقه سنّتی در حوزه‌های علمیّه، باعث نگرانی است و همۀ ارکان حوزه و از جمله معاونت پژوهشی، لازم است ضمن اهتمام به فعالیّت‌های فعلی، در جهت احیای فقه سنّتی نیز فعالیّت مؤثّر و مستمری داشته باشند.

    ایشان در این زمینه با بیان اینکه، فعالیّت‌های معاونت پژوهشی، مکمّل احیای فقه سنّتی است، خاطرنشان کردند: توجّه و اهتمام به فقه سنّتی باید به موازات توجّه به همۀ ابعاد و شاخه‌های علوم حوزوی باشد و معلوم است که کم توّجهی به هیچ‌یک از فعالیّت‌های حوزوی صحیح نیست.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری ضمن بیان اینکه فقه سنّتی و فقه جواهری محور حوزه‌های علمیّه است، تأکید کردند: فقیه‌پروری برای نسل‌های آینده راهی جز اهتمام صحیح، عالمانه و همراه با برنامه‌ریزی به فقه سنّتی و جواهری ندارد و از این جهت همواره امام راحل و سایر اعاظم بر ضرورت توجّه جدی‌تر به فقه جواهری پافشاری داشته‌اند.

    ایشان در این‌باره اضافه کردند: استاد بزرگوار ما حضرت امام خمینی«قدس‌سرّه» در عین حال که یک مرجع روشن‌بین و نواندیش و گره‌گشا بودند و برای فعالیّت‌ها و اندیشه‌های نو و جدید، ارزش و احترام قائل بودند، ولی به قدری بر فقه سنّتی و فقه جواهری اهتمام و تأکید فراوان داشتند که حتی در وصیّت‌نامۀ الهی سیاسی خود نیز بر آن پافشاری فرمودند.

    در ابتدای این دیدار حجة‌الاسلام والمسلمین عماد معاون پژوهشی حوزه‌های علمیّه گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های این معاونت ارائه کرد./پایان خبر

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365