جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    پیام به دومین مجمع پیشرفت علمی و صنعتی و فرهنگی نصف جهان - 6/12/1393

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

    «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى‏ وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ»

     

    پیام به دومین مجمع پیشرفت علمی و صنعتی و فرهنگی نصف جهان - 6/12/1393اکنون  که با عنایت خداوند تعالی و اهتمام شما عزیزان، دومین مجمع پیشرفت علمی و صنعتی و فرهنگی نصف جهان به منظور هم‌اندیشی و هماهنگی برای پیشرفت و توسعۀ هرچه بهتر استان اصفهان در ابعاد و زمینه‌های گوناگون تشکیل گردیده است، ضمن تقدیر و تشکّر از همۀ متصدّیان محترم و مشارکت کنندگان گرامی در این امر مهمّ، بیان چند نکته را به اختصار، لازم می‌دانم:

    نخست: تأکید بر ضرورت این حرکت جمعی و تلاش مبارکی است که اگر به امید خداوند با تکیه بر روحیۀ خلوص و توجّه به اولویّت‌ها و استفاده از همۀ ظرفیّت‌ها انجام بپذیرد و استمرار یابد، مطمئنّاً برکات فراوانی را برای استان اصفهان به همراه خواهد داشت و مصداق روشن، تعاون بر نیکی و تقوا خواهد بود و ان‌شاءالله همۀ کسانی که می‌توانند به نحوی در این حرکتِ جمعی، مشارکت نمایند، با حفظ اتّحاد و همبستگی، در این کار مهم، وارد شده و به آن اهتمام ورزند.

    دوم: چنانکه اشاره شد، یکی از مهم‌ترین شرایط توفیق این حرکت، استفاده از همه ظرفیّت‌های موجود و بهره‌گیری از دانش، تجربه و دلسوزی همۀ کسانی است که می‌توانند در این مسیر، به تعالی و پیشرفت استان اصفهان در همۀ ابعاد و زمینه‌ها کمک فکری و یا مساعدت عملی بنمایند. از این‌رو جهت‌گیری این مجمع نباید محدود به یک گروه و یا اشخاص خاص بماند، بلکه با سعۀ صدر و آغوشی باز از توان و استعداد همۀ گروه‌ها و کسانی که دل در گرو اسلام و انقلاب داشته و دغدغۀ آبادانی و توسعۀ همۀ جانبۀ کشور و استان و دستیابی به افق‌های بلند را دارند استقبال نموده و به نحو مناسب و شایسته، از آن ظرفیّت‌ها بهره‌برداری گردد.

    سوم: اکنون مشکل اساسی پیش‌رو در استان اصفهان، مسألۀ آب و هواست. به ویژه بحران آب که سراسر استان را تحت تأثیر پیامدهای منفی فراوان و بعضاً تبعات مصیبت‌بار اجتماعی و فرهنگی قرار داده است. این مجمع که در مسألۀ بحران آب استان تاکنون بررسی‌ها  و پیگیری‌هایی را به انجام رسانیده، می‌تواند با برنامه‌ریزی و اهتمام بهتر، به کمک مسئولان مربوطه بشتابد و با یاری آنان به ویژه استاندار محترم اصفهان که از ابتدای مسئولیّت خود با جهت‌گیریِ تخصّصی و اهتمام خالصانه برای حلّ این مشکل بزرگ، پی‌گیری‌های فراوان و اقدامات شایسته‌ای را به انجام رسانیده، حلقۀ این اقدامات را تکمیل نموده تا به امید خداوند موانع موجود بر سر راه رفع معضل بحران آب در استان اصفهان، به نحو شایسته و کارشناسانه و با تأکید بر حقوق همگان و با نگاه غیربخشی ولی آینده‌نگر و واقع‌بینانه، برطرف گردد.

    چهارم: موضوعات دیگری نیز در این مجمع، باید مورد بحث و بررسی و چاره‌اندیشی واقع گردد که از مهم‌ترین آنها در عرصۀ اقتصادی، مسائل مربوط به صنعت و کشاورزی است که به دلیل شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد کشور ما، با معضلات و تنگناهای مختلفی، مواجه است و تلاش فکری این مجمع می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

    پنجم: مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز باید در صدر توجّهات همگان باشد. اساس و بنیان دین و آیین ما و نیز انقلاب اسلامی ما بر فرهنگ و توجّه به ابعاد فرهنگی زندگی انسان‌هاست و از این جهت، توسعه و پیشرفتِ اقتصادی بدون برقراری موازنه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی، به هیچ‌روی، مطلوب و مفید و کارساز نخواهد بود.

    ششم: این مجمع و هر حرکت جمعی دیگر برای دستیابی به توفیق، باید برنامه‌ریزی و سپس اهتمام و جدیّت بر آن را سرلوحۀ خود قرار دهد. کار بدون برنامه‌ریزی و جهت‌گیری معیّن و هدف‌گذاری مدوّن، به نتیجۀ روشن نخواهد انجامید، چنانکه برنامۀ تنها و بر روی کاغذ، بدون اقدام و اهتمام و پی‌گیری، ابتر خواهد بود.

    حفظ اتّحاد و انسجام و همدلی و برادری نیز شرط مهمّ دیگر برای به ثمر نشستن و استمرار یافتن و پایدار شدن این حرکت جمعی است.

    و از همه مهم‌تر حفظ روح اخلاص است «صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً» که باعث برکت و ارتقاء همۀ امور و فعالیّت‌هاست.

    از اهتمام همۀ شما عزیزان تقدیر می‌کنم و توفیقات همگان را از خداوند تعالی در سایۀ توجّهات حضرت بقیة‌الله‌الأعظم«ارواحنا‌فداه» خواستارم.

    حسین المظاهری

    6 / اسفند/ 1393

    6 / جمادی‌الأول / 1436

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365