جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    پيام به هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

    قال‌الله سُبحانَه و تَعالی: «شَهْرُ‌ رَ‌مَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْ‌آنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَ بَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْ‌قَانِ»

     

    پيام به هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهانبرگزاری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در ماه مبارک رمضان و در شب میلاد با سعادت قرآن ناطق، حضرت امام حسن‌مجتبی«علیه‌السّلام» را گرامی داشته و از همه متصدّیان و دست‌اندرکاران این حرکت فرهنگی و قرآنی و نیز همه بازدیدکنندگان عزیزی که دل در گرو عشق به قرآن و پیمودن راه نورانی آن کتاب مقدّس و عمل به تعالیم حیات‌بخش آن دارند، صمیمانه تقدیر و تشکّر می‌نمایم.

    همان‌گونه که بارها تأکید شده است، هدف اصلی و درون‌مایه این‌گونه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، انتقال صحیح پیام‌های روح‌نواز و زندگی‌ساز قرآن کریم و عترت‌طاهره«علیهم‌السّلام» به مخاطبان و استفاده مناسب از ظرفیّت‌های گوناگون فکری و سمعی و بصری و هنری در این انتقال است؛ و اگر نمایشگاه قرآن و عترت بتواند در مسیر این انتقال مفاهیم و تعالیم به مخاطبان و بازدیدکنندگان، قدم‌هایی را برداشته و آنان را با آموزه‌های انسان‌ساز قرآن و عترت، هرچه بیشتر آشنا و مأنوس نماید و روحِ عمل و التزام به این آموزه‌ها را در آنان هرچه زنده‌تر و فعّال‌تر نماید؛ به مقصود اساسی و منظور اصلی خود دست یافته و در این‌صورت نتیجه زحمات و عملکرد برنامه‌ریزان و متصدّیان این حرکت‌ها بر هدف و غرض آنان منطبق گردیده و بدین سبب آنان با لطف الهی به توفیق دست‌یافته‌اند.

    این نمایشگاه و سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی باید مخاطبان را با آرمان‌های اصلی قرآن و عترت - که همگی در مسیر ساختن انسانِ طرازِ قرآن و عترت و به دنبال آن، پدید آمدن جامعۀ طراز قرآن و عترت است- آشناتر و معرفت و آگاهی و انس آنان با این معارف انسان‌ساز و جامعه‌ساز را ارتقاء بخشد.

    همه ما امروز و همواره به این معارف نورانی و روشنی‌بخش نیازمندیم.

    نیازمندیم که بدانیم: ما در مسیر ابدیّت قرار داریم و باید به فکر سرای جاودانه خود باشیم نه اینکه زندگی و متاع زودگذر دنیا را برگزینیم: «بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقَى».

    نیازمندیم که بدانیم: رستگاری فقط در گرو پالایش نفس و تزکیه روح و یاد خداوند و عبودیت اوست: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّى وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى».

    نیازمندیم که بدانیم: آنچه را بر خود می‌پسندیم بر دیگران نیز باید بپسندیم: «وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ».

    نیازمندیم که بدانیم: نه‌تنها با دوستانمان که حتّی با دشمنانمان و مخالفانمان نیز باید به عدالت و انصاف رفتار کنیم وگرنه از جادّه تقوا خارج شده‌ایم: «وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا، اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ».

    نیازمندیم که بدانیم: اهل ایمان، برادران و خواهران و پیوندیافتگان و یاران و یاوران یکدیگرند: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ».

    این‌ها و ده‌ها فقره دیگر از پیام‌های نجات‌بخش و تعالیم روح‌نواز قرآن کریم، نیاز امروز جامعه ما و نیاز همیشۀ ماست و اگر نمایشگاه قرآن و عترت، قدمی در راه انتقال صحیح این آموزه‌های وحیانی، به درستی وصحّت بردارد، بی‌شکّ کار بزرگ و شایسته‌ای کرده است.

    امید که با الطاف الهی و زحمات متصدّیانِ امر، چنین باشد. توفیقات همگان را از خداوند تعالی خواستارم.

     

    حسین المظاهری

    14 / رمضان‌المبارک / 1444

    16 / فروردین / 1402

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365