عنوان: پيام معظمّ‌له به مناسبت افتتاح دهمين نمايشگاه قرآن و عترت ـ اصفهان - 29/4/1392
شرح:

        بسم‌الله الرّحمن الرّحيم

    قال الله تعالي: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآن‏»

خداوند حکيم را سپاسگزاريم که نمايشگاه قرآن و عترت در اصفهان به دهمين سال پياپي خود رسيده است و اميدواريم اين اهتمام خجستۀ متصدّيان و دست‌اندرکاران اين نمايشگاه، به مصداق «تِلْكَ عَشَرَةٌ كامِلَةٌ» نمادي از لطف الهي باشد.

اهتمام به قرآن که در همۀ ابعاد و جوانب ـ اعمَ از ظاهري و باطني ـ بايد صورت پذيرد و همواره در جامعۀ اسلامي استمرار و تداوم داشته باشد، وظيفه‌اي تمام نشدني است، ولي بي‌شک روشن است که حاکميّت حقيقي قرآن در جامعه، جز با عمل به دستورات روحبخش و انسان‌ساز قرآن، به منصۀ ظهور در نمي‌آيد و اگر در جامعه‌اي ابعاد ظاهري و ترويجي و پژوهشي قرآن کريم مورد توجّه واقع گردد، ولي قرآن، برنامۀ عمل و قانون اجراء انسان‌هاي آن جامعه نباشد، همچنان قرآن کريم، مهجور و مظلوم خواهد ماند. بايد هوشيار باشيم تا در دادگاه رستاخيز و در حضور خداوند متعال، مورد شکايت صاحب قرآن و رسول مکرّم«صلي‌الله‌عليه وآله وسلّم» واقع نشويم: «وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً».

هدف از برپايي نمايشگاه‌هاي قرآن و عترت، اقتداء عملي به متن قرآن و عترت است و از اينرو بايد همۀ فعّاليّت‌هاي گوناگون اين نمايشگاه، با برنامه‌‌ريزي متين و دقيق، به گونه‌اي تنظيم و إِعمال گردد که بازديدکنندگان را حدّاقل يک قدم به سوي متخلّق شدن به اخلاق قرآن و عترت، پيش بَرَد.

اميد آنکه با لطف خداوند و تلاش شما عزيزان، اينچنين شود. انشاء الله. از زحمات همۀ مسئولان و شرکت‌کنندگان صميمانه قدرداني مي‌کنم.

والسّلام‌عليکم و رحمة‌الله و برکاته

حسين المظاهري

11 / رمضان المبارک/ 1434

29/4/1392