عنوان: پیام به‌ مناسبت‌ افتتاح‌ یازدهمين‌ نمايشگاه‌ قرآن‌ و عترت اصفهان - 18/4/1393
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

قال الله تعالی: «وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ‏ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ»

پیام به‌ مناسبت‌ افتتاح‌ یازدهمين‌ نمايشگاه‌ قرآن‌ و عترت اصفهان«قرآن کريم»، سخن وحیانیِ حق‌تعالی، و «عترت طاهره» مفسّرانِ حقیقیِ این سخن والا و بیانگران بی‌بدیل آن کتابِ آسمانیِ جاودانی هستند و بدین سبب، قرآن و عترت به منزلۀ دو ثقل جدایی‌ناپذیرند که همواره در کنار یکدیگر، بشریّت را به صراط مستقیم الهی، رهنمون می‌شوند.

هم قرآن مجید به تصریح خود، «کلمۀ الهی» است: «وَ اتْلُ ما أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ كِتابِ رَبِّكَ لا مُبَدِّلَ‏ لِكَلِماتِهِ» و هم عترت طاهره به تصریحِ قرآن، «کلمۀ الهی» هستند: «فَتَلَقَّى‏ آدَمُ‏ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَيْهِ» و آنگونه که در بیان بلند  امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» آمده است: «نَحْنُ‏ الْكَلِمَاتُ‏ الَّتِي تَلَقَّاهَا آدَمُ مِنْ رَبِّهِ‏ فَتابَ عَلَيْهِ». چنان‌که هم قرآن کریم، «آیۀ الهی» است: «تِلْكَ‏ آياتُ‏ اللَّهِ‏ نَتْلُوها عَلَيْكَ بِالْحَقِّ» و هم عترت طاهره «آیۀ الهی» هستند، آنگونه که در بیان ارجمند امام صادق«سلام‌الله‌علیه» وارد شده است: «نَحْنُ‏ الْآيَاتُ‏ وَ نَحْنُ الْبَيِّنَات».

بنابراین قرآن و عترت، هماره باهمند و جدائی ناپذیر.

برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت نیز باید جلوه‌ای از این اتّحاد و پیوستگیِ قرآن و عترت باشد و بازدیدکنندگان خود را در فضائی روحانی و معنوی قرار دهد تا کویر جان‌‌های عطش‌ناکِ خود را در این ماه خدا و معنویّت، از سرچشمه‌های جوشانِ حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن و عترت سیراب نمایند. اگر به لطف و مدد الهی و با همّت و ابتکار شما عزیزان چنین گردد، این نمایشگاه به هدف متعالی خود خواهد رسید.

ضمن ابراز تشکّر از زحمات مسئولان و متصدّیان این نمایشگاه و تقدیر از شر‌کت‌کنندگان گرامی، توفیق الهی را برای همگان مسألت می‌کنم. و السّلام‌ عليكم‌ و رحمةالله و بركاته‌.

حسين‌  المظاهري‌

11 / رمضان‌ المبارك /‌ 1435

18/تیر ماه/1393