عنوان: پيام به نشست رونمایی از نرم‌افزار جامع نوزادی - 1/8/1393
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

پيام به نشست رونمایی از نرم‌افزار جامع نوزادی خداوند بزرگ را سپاس می‌گوییم که در سایۀ الطاف و عنایات کریمانۀ او و به همّت جمعی از فرهیختگان و تلاش‌گران عرصه‌های حوزوی و دانشگاهی، یکی دیگر از محصولات شایستۀ تحسینِ مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزۀ علمیّۀ اصفهان تولید گردیده و اینک با حضور شما عزیزان، رونمایی می‌شود.

مسألۀ سبک زندگی، یکی از موضوعات بنیانی و شایان توجّه و اهتمام فراوان است که ابعاد گوناگون آن، صرفاً در مسائل دینی اعمّ از اعتقادی و فقهی و اخلاقی، خلاصه نمی شود و تأثیرات پاره‌ای از امور همانند مسائل بهداشتی و درمانی بر ابعاد پیش گفته نیز در برخی از ادوار زندگی، باید مورد دقّت و توجّه باشد. بدین سبب در اولین بخش از مجموعۀ نرم‌افزار سبک زندگی که اختصاص به دوران بسیار مهمّ نوزادی و کودکی دارد، به این ابعاد نیز پرداخته شده و با هدایت و کمک متخصّصان و اهل فن، تلاش شده است تا محصولی متناسب با درک و حوصلۀ عموم مخاطبان به ویژه مادران که نقش کارساز و بسیار با اهمیّت آنان از پیش از تولّد آغاز و در دوران کودکی و نوجوانی، به اوجِ خود می‌رسد، تنظیم و تدوین و تولید گردد.

سبک و آیین زندگی، موضوعی است که حیات دنیایی ما را سامان می‌دهد و در نتیجه، حیات اخروی را که به تعبیر بلند قرآن کریم، حیات حقیقی انسان است، تضمین و تأمین می‌نماید: «وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُون‏» و بدین سبب، عدم توجّه به چگونگی سبک زندگی ما را دام فریب بزرگ دنیا و زندگیِ این جهانی قرار خواهد داد و نتیجۀ شوم آن، فراموشی و تکذیب وعدۀ بی‌تغییرِ الهی به جهان آخرت و طغیان و گستاخی در برابر حضرت حق متعال خواهد بود: «يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ لا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُور».

بنابراین مسألۀ سبک زندگی، مسأله‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار و دارای نقش اساسی در خاتمت و عاقبت انسان و دستیابی به حیات طیّبۀ حقیقیۀ اخرویّه است و راه سعادت و سلامت را باز می‌نماید و از این‌رو اهتمام و تلاش برای تبیین هرچه بهتر و بیشتر آن خصوصاً برای نسل تکامل‌خواه و حقیقت طلبِ جوان به زبان روز و با استفادۀ از ابزارهای نوین، کاری لازم و بسیار شایسته است.

امید است مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزۀ علمیّۀ اصفهان با پیگیری و کوشش مضاعف، این مجموعۀ با اهمیّت را که اولین بخش آن اینک رونمایی و تقدیم می‌گردد، به خوبی و شایستگی به پایان رساند.

لازم می‌دانم، از یکایک محقّقان و پژوهشگران گرامی که در اجراء و تنظیم این نرم‌افزار، نقش‌آفرینی کرده‌اند و از همۀ متصدّیان و مسئولان آن مرکز، و خصوصاً از مسئول گرامی آن جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سید احمد سجّادی«دامت‌تأئیداته» قدردانی و تکریم نمایم و از خداوند سبحان، توفیقات روزافزون آنان را در خدمت به فرهنگِ متعالیِ قرآن و عترت مسألت نمایم. والسّلام‌علیکم ورحمة‌الله وبرکاته.

حسین المظاهری

28 / ذی‌الحجّه / 1435

1 / آبان / 1393