عنوان: پيام به کنفرانس شكوفايي‌ منابع‌ انساني‌ در صنعت ساخت و ساز کشور
شرح:

پيام‌ مرجع‌ عاليقدر حضرت‌ آية الله العظمي‌ مظاهري‌ «مدظله‌ العالي‌»

به‌ اوّلين‌ كنفرانس‌ بين‌ المللي‌ شكوفايي‌ منابع‌ انساني‌

در توسعه صنعت‌ ساخت‌ و ساز كشور

(دانشگاه‌ آزاد اسلامي‌ منطقه چهار كشور)

 

برگزاري‌ اوّلين‌ كنفرانس‌ بين‌ المللي‌ شكوفايي‌ منابع‌ انساني‌ در توسعه صنعت‌ ساخت‌ و ساز كشور كه‌ به‌ همّت‌ دانشگاه‌ آزاد اسلامي‌ منطقه چهار كشور انجام‌ مي‌پذيرد، فرصت‌ مناسبي‌ براي‌ ارائه مطالعات‌ صورت‌ پذيرفته‌ و اعلام‌ نظرات‌ كارشناسي‌ در زمينه راهكارهاي‌ شكوفايي‌ و اعتلاء منابع‌ انساني‌ در عرصه گسترش‌ و توسعه صنعت‌ ساخت‌ و ساز در كشور است‌.

اهميّت‌ اين‌ صنعت‌ مهم‌ّ از زواياي‌ گوناگون‌ و نقش‌ بارز آن‌ در شكل‌ دادن‌ زندگي‌ بشري‌ مورد ترديد نيست‌ و در اين‌ ميان‌، سهم‌ منابع‌ انساني‌ در گسترش‌ و بهسازي‌ و كارآمدي‌ اين‌ صنعت‌، سهمي‌ برجسته‌ و بي‌ بديل‌ است‌. و از اين‌ جهت‌ بر همه سياستگزاران‌، مديران‌ و مجريان‌ عرصه گسترده‌ و پيچيده اين‌ صنعت‌ بسيار مهم‌ّ، لازم‌ است‌ تا با دقّت‌ علمي‌ و تعهّد اخلاقي‌، نسبت‌ به‌ اعتلاء منابع‌ انساني‌ و توجه‌ جدّي‌ به‌ شرايط‌، اقتضائات‌ و خواسته‌هاي‌ حقيقي‌ نيروي‌ انساني‌ در اين‌ صنعت‌، و بويژه‌ حفظ‌ و رشد كرامت‌ انساني‌ ـ كه‌ يك‌ اصل‌ اصيل‌ است‌ ـ و نيز تعميق‌ هرچه‌ جدّي‌تر روحيه احساس‌ مسئوليّت‌ ـ كه‌ يك‌ وظيفه اخلاقي‌ و وجداني‌ است‌ ـ تلاش‌ نمايند.

به‌ اين‌ منظور انجام‌ مطالعات‌ كارشناسانه‌ و ارائه راهكارهاي‌ عملي‌ و واقع‌ بينانه‌ ، وظيفه‌اي‌ تخصّصي‌ براي‌ عالمان‌ و انديشمندان‌ اين‌ عرصه‌ و بويژه‌ مراكز علمي‌ و دانشگاهي‌ است‌. اگر كنفرانس‌ حاضر، بتواند بخشي‌ از اين‌ وظيفه بزرگ‌ را به‌ انجام‌ رساند، دستاورد مطلوب‌ و مناسبي‌ خواهد داشت‌. اميد است‌ با تلاش‌ و جدّيت‌ همه شخصيّت‌ها و دستگاههاي‌ مشاركت‌ كننده‌ در اين‌ كنفرانس‌، چنين‌ دستاوردي‌ تحقّق‌ يابد. ان‌ شاء الله.

از مسئولان‌ و متصدّيان‌ محترم‌ برگزاري‌ اين‌ كنفرانس‌، تشكّر و قدرداني‌ مي‌نمايم‌ و توفيق‌ همگان‌ را از خداوند تعالي‌ مسألت‌ مي‌كنم‌. والسلام‌ عليكم‌ و رحمة الله و بركاته‌.

 

حسين‌ المظاهري‌

21 / جمادي‌ الاولي‌ 1429

1387/3/7