عنوان: پیام به همایش هیأت‌های مذهبی و نهادهای فاطمی اصفهان - 6/12/1393
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

«اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُكَ»

 

پیام به همایش هیأت‌های مذهبی و نهادهای فاطمی اصفهان - 6/12/1393بار دیگر ایّام شهادت مظلومانۀ کوثرِ رسالت و عِدلِ ولایت و ریشۀ امامت، حضرت فاطمۀ زهرا«سلام‌الله‌علیها» فرا می‌رسد. و ندای حزن‌انگیز امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» در زمین و زمان متجلّی می‌شود که : «أَمَّا حُزْنِي‏ فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَيْلِي فَمُسَهَّدٌ» و غم بی‌پایان مصائب جانگداز آن بانوی مظلومه در قلب‌های محبّان و شیعیان آن حضرت، تازه می‌گردد. مصائب عظیمی که مسیر اسلام حقیقی را منحرف ساخت و تاریخ اسلام را برای همیشه، لکّه‌دار و مخدوش گردانید و به تعبیر رمزگونه و اشارت‌آمیز امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» بر سر تربت پاک آن بانوی بزرگوار: «در حالیکه هنوز روزگار رسول خدا سپری نگشته بود و یاد آن پیامبر عظیم‌الشّأن فراموش نشده بود، امّت آن حضرت بر ستمکاری در حقّ دختر او، تضافر و اجتماع کردند» و حوادث غم‌بار و تلخ و شومی را پایه‌گذاری نمودند که به دنبال آن سلسلۀ جلیلۀ امامت و ولایت، در معرکۀ مصیبت‌های بی‌پایان قرار گرفت و آنچنان که در زیارت جامعۀ ائمّةالمؤمنین – که منشور تبیین مصائب جانسوز اهل‌بیت عصمت و طهارت«سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین» است- می‌خوانیم: رشتۀ جمع خاندان ولایت به دست فرومایگان امّت، گسیخته شد.

اکنون ماییم و این مصیبت‌های بزرگ و قلب‌های گداخته که جز با ظهور منتقم آل‌الله«عجل‌الله تعالی فرجه‌الشّریف»،  تسکین و التیام نخواهد یافت.

برگزاری این نشستِ فاطمی که به منظور هم‌اندیشی و هماهنگی برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر عزای آن حضرت تشکیل گردیده، فرصت مغتنمی است تا ضمن قدردانی از همۀ دست‌اندرکاران این برنامه و شما عزیزان و گرامیانِ شرکت‌کننده، پنج نکتۀ مهم راعرضه نمایم:

1) اقامۀ عزای امّ‌الائمة النّجباء«سلام‌الله‌علیهم» و گرامیداشت و تکریم ایّام مقدّس فاطمیّه، بی‌شک مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است: «وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوب‏» و ان‌شاءالله، ایّام فاطمیّۀ امسال با شکوه‌تر از سنوات پیشین برگزار خواهد شد و از یُمن برکات این عزاداری‌های خالصانه، صلاح و سداد کشور و ملّت و حفظ دین و آیین ما، تضمین خواهد شد و به امید خداوند مکتب نورانی و مظلوم تشیّع در این دنیای پرفریب و پرمخاطره در برابر آسیب‌های زورمداران و مستکبران کافر و متهتّک به ویژه صهیونیست‌ها و آفت‌های جاهلان مسلمان‌نما و متنسّک به ویژه وهابیّون و داعشی‌ها، بیمه خواهد گشت.

2) نقش هیآت مذهبی  و کارگزاران عزاداری‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت«سلام‌الله‌علیهم» در برگزاری هرچه با شکوه‌تر این ایّام، نقش اوّل و برجسته است. از این‌رو متصدّیان محترم هیأت‌های مذهبی، با خلوص و اخلاص هرچه تمام‌تر و با هماهنگی و حفظ اتّحاد و انسجام و برادری، تمام تلاش خود را به کار گیرند تا عزای فاطمیّه، پر رونق و در کمال شکوه و عظمت برگزار گردد.

3) جایگاه ائمّۀ محترم جماعات و خطباء گرانقدر در هدایت و ارشاد و راهنمایی عزاداران و متصدّیان عزاداری، نیز جایگاهی محوری و تأثیرگذار است. روحانیون بزرگوار و اصحاب منبر، ایّام فاطمیّه را مغتنم شمرده و از منبر عزای صدیقۀ طاهره«سلام‌الله‌علیها» برای تبیین معارف والا و حیات‌بخشِ قرآن و عترت، بهترین بهره‌برداری را بنمایند و البتّه کمال مراقبت را داشته باشند که بیاناتشان، به ویژه برای نسل جوان مفید و سازنده باشد و از سخنانی که موجب تحریک احساسات مذهبی دیگران بشود خودداری نمایند و توجّه داشته باشند که امروز دنیای اسلام با مخاطرات عظیمی از درون و بیرون مواجه است و خصوصاً شیعیان مظلوم در مناطق مختلف، بالأخص در عراق و پاکستان و سوریه و افغانستان در زیر ستم تندروی‌های جاهلانۀ تکفیری قرار دارند و از این جهت باید اتّحاد و انسجام جهان اسلام، محفوظ و مستحکم باشد. بهترین سخن در منبر عزای فاطمۀ مرضیّه«سلام‌الله‌علیها» سخن از سیرۀ منوّر فاطمی و علوی است که همان سنّت قائمّۀ محمّدی«صلّی‌الله‌علیه وآله وسلّم» است. امروز خواسته و مطالبۀ پارۀ تن رسول خدا و نیز حضرت بقیة‌الله‌الاعظم«ارواحناله‌الفداء» از شیعیان، پیروی خالصانه از سیرۀ تابناک آنان و تعهّد به تعلیمات انسان‌ساز آن بزرگواران است، همان که در بیان بلند امیرمؤمنان نیز آمده است که: «أَعِينُونِي‏ بِوَرَعٍ‏ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ»: مرا با تقوا و پرهیزگاری و تلاش و کوشش فراوان و عفاف و خویشتن‌داری و راستی و درستی یاری دهید.

4) مسئولان محترم امور در دوائر مختلف اجرایی خصوصاً دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی و عمومی نیز ان‌شاءالله با اهتمام و جدیّت و توجّه هرچه بیشتر، به همکاری با هیآت مذهبی و عزاداران فاطمی خواهند پرداخت و در تبلیغات شکوهمند و آموزندۀ این ایّام و کمک و همیاری هیأت‌های مذهبی دریغ نخواهند نمود.

5) از آنجا که آغاز سال نو همراه با ایّام شهادت حضرت فاطمۀ زهرا«سلام‌الله‌علیها» خواهد بود، روشن است که مراعات حرمت ایّام فاطمیّه و حفظ شئون این ایّام، که سیرۀ همیشگی مؤمنان و شیعیان با اخلاص بوده است، موجب جلب عنایت الهی و رضایت خاطر حضرت ولیّ‌عصر«عجل‌الله تعالی فرجه‌الشّریف» بوده و امیدواریم که سالِ شمسیِ آینده که با سالروز شهادت صدیقۀ طاهره«سلام‌الله‌علیها» آغاز می‌گردد و با سالروز شهادت آن حضرت ختم می‌شود، سالِ پایانی غیبت مولای ما و مهدیِ فاطمه«صلوات‌الله‌علیهما» باشد و خداوند به برکت الطاف و توجّهات فاطمیّه، ردای بلند ظهور را بر قامت رعنای حجّتِ غائبش بپوشاند و اسلام و تشیّع را به حضور و ظهور موفور السرورش، سرافزار نماید. ان‌شاءالله.

مجدداً از همۀ متصدّیان و شرکت‌کنندگان در این نشست فاطمی، تشکر و قدردانی می‌نمایم و توفیق همگان را از خداوند سبحان خواستارم.

اللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ أَمَتِكَ وَ ابْنَةِ نَبِيِّكَ وَ زَوْجَةِ وَصِيِ‏ نَبِيِّكَ‏، صَلاةً تُزْلِفُها فَوْقَ زُلْفى‏ عِبادِكَ الْمُكْرَمِينَ مِنْ اهْلِ السَّماواتِ وَ اهْلِ الأَرضِينَ.

والسّلام‌علیکم و رحمة‌الله وبرکاته.

حسین المظاهری

6 / اسفند/ 1393

6 / جمادی‌الأول / 3614