عنوان: پیام معظّم‌له در پی وقوع حادثه مصیبت بار سرزمین منا - 3/7/1394
شرح:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

قال الله تعالی:«وَالَّذِينَ هَاجَرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَيَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ».

پیام معظّم‌له در پی وقوع حادثه مصیبت بار سرزمین منا  - 3/7/1394سلسله حوادث تلخ و تاسّف‌بار در مراسم حجّ امسال که منجر به جان باختن جمعِ کثیری از زائران بیت‌الله‌الحرام گردیده است و به ویژه حادثۀ اسفناک و مصیبت‌بار در سرزمین مقدّس منا، بار دیگر به روشنی نشان داد که خاندان بی‌کفایت آل‌سعود لیاقت ادارۀ حرمین شریفین و برگزاری حجّ ابراهیمی را ندارد.

چگونه است که ظرفیت‌های عظیم و بی‌شمار مادّی عربستان باید صرف به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی‌پناه و مظلوم یمن و بحرین و سوریه و عراق گردد و سیاست‌های خصمانۀ آمریکا و استکبار جهانی و دشمنان اسلام با تقویت و تجهیز تکفیری‌های داعشی و سلفیِ خون ریز تأمین گردد و به جای آن مراسم عظیم کنگرۀ حج که به همه جهان اسلام و مسلمانان عالم تعلّق دارد در فضایی ناامن و پر حادثه برگزار شده و در روز عید سعید قربان، ضیوف الرّحمن، قربانی بی‌کفایتیِ وهابیون آل سعود شود؟

بی‌شک، مسئولیّت این حوادث تلخ و فجیع بر عهدۀ رژیم بی‌تدبیر سعودی است و آنان باید پاسخ این خیانت‌ها را در محضر خداوند تعالی و رسول خدا«صلی‌الله‌علیه وآله وسلّم» و همه مسلمانان بدهند.

اینجانب با عرض تسلیت و تعزیت به همۀ خاندان عزادار و مصیبت دیده از این فاجعه بزرگ، و نیز با عرض تسلیت به محضر حضرت بقیةالله‌الأعظم«ارواحنافداه» که امیر الحاجّ و صاحب عزا و مصیبت است، از خداوند سبحان، غفران بی‌پایان و رضوان خاصّه برای جان باختگان این حادثۀ تلخ و اندوه‌بار و صبر و اجر و سعادت برای بازماندگان آنان و شفا و سلامت و استقامت برای مجروحان مسئلت میکنم. و لا حَولَ وَ لا قُوّةَ الّا بِالله العَلیّ العَظیم.

حسین المظاهری

11 / ذی‌الحجة‌الحرام / 1436

3 / مهر / 1394