عنوان: پیام به یادوارۀ شهدای اقلید فارس - 13/11/1394
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

پیام به یادوارۀ شهدای اقلید فارسشهادت در فرهنگ والای قرآن و عترت، پدیدۀ شگفت‌انگیزی است که اگرچه در ظاهر، با مرگ و رفتن یک انسان آغاز می‌شود، امّا حقیقت آن، حیات و رشد و ارتقاء جامعۀ انسانی است و از این‌رو نه تنها به حکم «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» شهیدان، زندگان جاویدند بلکه به برکت خون‌های پاک آنان، حیات دین و معنویت و صلاح و سداد جامعۀ انسانی، تضمین گردد.

انقلاب شکوهمند ملّت عظیم‌الشّأن ایران نیز -که سی و هفتمین سال پیروزی آن را در این روزها جشن می‌گیریم- با همین پدیدۀ مبارک شهادت آغاز گردیده و استمرار آن نیز با همین خون‌های مطهّر شهیدان، تضمین شده است.

امّا نکتۀ قابل توجّه این است که فرهنگ حیات‌بخش شهادت، وقتی تضمین‌کنندۀ حیات دینی و معنوی و اخلاقی اجتماع خواهد بود که پیام‌های انسان‌ساز شهیدان و اهداف و آرمان‌های آنان، همواره در تمامی سطوح جامعه، جاری و زنده و پویا باشد.

محور اصلی این پیام‌ها و نقطۀ کانونی آرمان‌های سازندۀ شهیدان، صیانت و تحکیم و تعمیق دینداری و اخلاق اسلامی و اتّحاد و وحدت کلمۀ اقشار ملّت و تلاش برای سربلندی و حیات طیّبۀ مردم است.

امید است با الطاف خداوند تعالی بتوانیم به این پیام‌ها و آرمان‌ها، جامۀ عمل بپوشانیم، که تنها در این صورت است که حرمت خون‌های پاک شهیدانمان را پاس داشته‌ایم.

از شما مردم مؤمن اقلید که با بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیزتان، پیام‌ها و آرمان‌های والای آنان را زنده نگاه می‌دارید و با تلاش و عمل و رفتار مؤمنانۀ خود، این آرمان‌ها را حراست می‌کنید، صمیمانه تقدیر می‌کنم و توفیقات و سعادت یکایک شما را مسألت می‌کنم. والسّلام علیکم و رحمةا‌لله و برکاته.

حسین المظاهری

22 / ربیع‌الثّانی / 1437

13 / بهمن‌ماه/ 1394