عنوان: پیام به هشتمین اجلاسیۀ شهدای روحانی استان اصفهان-9/5/1395
شرح:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

سلام و درود خداوند بر ارواح تابناک همۀ شهیدان راه حقّ و فضیلت و عدالت، خصوصاً شهیدان روحانیّت و حوزه‌های علمیّه که پایه‌های دین و دینداری را با خون‌های مطهّر خود تثبیت و مستحکم ساخته‌اند. آنان با جهاد و مجاهدت در دفاع از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های تعالی بخش قرآن و عترت، پیشقدم شدند و آنچه را در تبیین مکتب نورانی جعفری«علیه‌الصلاة والسّلام»، با مدادِ عالمانۀ خود، آموخته و ترویج داده بودند، با دماء شاهدانۀ خویش به امضا رسانیدند و با اقتدا به امام صادق و سایر ائمۀ هدی«علیهم‌السّلام»، با فداکاری و ایثارگری خود اعتلای کلمۀ طیّبۀ توحید و اسلام و شرافت و عزّت مسلمین را تضمین کرده و حیات حوزه‌های علمیّه را استمرار بخشیدند.

انقلاب شکوهمند اسلامی و نهضت دینی امام راحل عظیم‌الشأن نیز یکی از یکی از میدان‌های آزمایش روحانیّت انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و شهیدان با فضل و فضیلت حوزه‌ها در این عرصۀ خطیر، نقش برجستۀ خود در پاسداری از حریم مقدّس اسلام را یه روشنی ایفا نموده‌اند.

اکنون یادآوری و التزام به اهداف والا و ارزشمندی که خون مطهّر همۀ شهیدان و شهدای روحانیّت برای تأمین و تعمیق آن اهداف حیات‌بخش، ریخته شده است، وظیفۀ همۀ ماست.

این اهداف، همان رسالت‌های خطیری است که پیامبران خداوند و راهنمایان بشریّت نیز آن را با تمام وجود دنبال کرده‌اند: تهذیب و تزکیۀ نفوس، تعلیم  و تعلّم دین و معارف انسان‌ساز دینی، هدایت به سوی کمال و صراط مستقیم، حکومت و عدل اجتماعی، مهم‌ترین برنامه‌هایی است که بنابر آیات شریفۀ قرآن، رسولان الهی به دنبال  آن بوده‌اند و پس از آنان همۀ حق‌جویان و فضیلت‌خواهان و عدالت‌طلبان، خصوصاً شهیدان راه حق و فضیلت و عدالت، برای آن به مجاهده پرداخته‌اند و تاوان تحکیم و توسعه این اهداف ارزشمند و آرمان‌های متعالی و تعالی‌بخش را در میدان‌های مبارزه با ستمگران و مستبکران پرداخته‌اند.

امروز نیز بی‌تردید، ادامۀ راه نورانی شهیدان عزیز در گرو توجه و التزام به همین آرمان‌های بلند است و سعادت ما نیز با همین اهداف بزگ، پیوند خورده است.

از خداوند تعالی، توفیق بر مجاهدت برای این آرمان‌های را مسألت کرده و از او می‌طلبیم که ما را در زمرۀ مجاهدان و شهیدان این راه قرار دهد.

و سلام خداوند بر ارواح مطهّر همۀ شهیدان. والسّلام علیهم و علیکم و رحمةالله و برکاته.

حسین المظاهری

25 شوال المکرم 1437

مرداد 1395