عنوان: پيام معظم‌له به سوّمين جشنواره دستاوردهاي فرهنگي، ديني شاخه طوبي
شرح: HTML clipboard

پيام مرجع عاليقدر

حضرت آية الله العظمي مظاهري«مدّظلّه‌العالي»

به سوّمين جشنوارة تخصّصي دستاوردهاي فرهنگي، ديني شاخه طوبي- اصفهان

 

بسم‌الله‌الرّحمن الرّحيم

برگزاري سوّمين دورة جشنوارة تخصّصيِ فرهنگي، ديني شاخة طوبي براي سومين سال متمادي، نشان از تلاشي قابل ستايش براي عرضه و ارائة فعاليّت‌هاي عرصة فرهنگ در شهر علم و دين و فرهنگ «اصفهان» دارد.

بي‌شکّ مخاطبان اصلي اين فعاليّت‌ها، نسلِ عزيز و تکامل خواهِ جوان است. نسلي که مقدّرات و آتية جامعه و نظام اسلامي در دستِ انديشه و ابتکار عمل او خواهد بود و از اين جهت نقشي مهمّ و بي بديل را ايفاء خواهد کرد.

آنچه که تذکّر آن را در اين فرصت، لازم مي‌شمارم اين است که در جهت‌گيري و شکل‌دهي به برنامه‌ها و فعاليّت‌هاي فرهنگي ديني، بايد نقطة کانونيِ توجّه، ارتقاءِ سطح دانش و بينش نسل جوان بر اساس خطّ روشنِ «قرآن و عترت» باشد. بدين منظور بايد ابتداءً ظرفيّت‌ها و ظرافت‌هاي نسل جوان به خوبي شناخته شود و با تدبّر در کلام نوراني رسول خدا«صلّي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم» که فرمودند: «النّاسُ مَعادن کَمعادن الذَّهبِ و الفّضَّة»، مراحل شناخت جوان به درستي طي گردد. اين مراحل که از مرحلة «استکشاف» و کشف استعدادهاي او آغاز و سپس به مرحلة «استخراج» اين ظرفيّت‌ها و استعدادها و در نهايت به مرحلة «استحصال» و حذف زوائِد و به دست آوردن اصلِ مادّة قيمتي و ارزشمند از شخصيّت نسل جوان مي‌رسد، مراحلي است که براي بهره‌برداري از سرماية بزرگ جوان و جواني بايد مورد توجّه جدي و عميق قرار گيرد. در اين زمينه، رهنمودهاي حيات بخش قرآن کريم و تعليمات نوراني اهل بيت عصمت و طهارت«عليهم‌السّلام» بهترين و برترين و سرشارترين مراجع و منابع است.

برگزاري اين جشنواره و نظاير آن مي‌تواند کمک بزرگي براي همفکري مراکز و دستگاههاي فرهنگي در خصوص شناخت هرچه بهتر نسل جوان و ارائة درست فرهنگ ديني به اين نسل حق طلب باشد. از اين جهت از همة متصديّان و مسئولان اين برنامه تشکر و تقدير مي‌کنم و توفيقات آنان را در اين راه خطير از خداوند تعالي مسألت مي‌نمايم.

والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته

حسين مظاهري

10 شعبان المعظّم 1429

22/5/1387