عنوان: دیدار آقای دکتر مهرعلیزاده، استاندار جدید اصفهان- 1396/8/13
شرح:

بسمه‌تعالی

آقای دکتر مهرعلیزاده، استاندار جدید اصفهان با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار با اشاره به موقعیّت ویژۀ فرهنگی و مذهبی استان اصفهان و شهرت مردم این استان به تدیّن و تقوا و نیز با یادآوری انتخاب اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدّن ایران اسلامی، ادارۀ این استان را متمایز خوانده و تأکید کردند: اصفهان دارالمؤمنین است و مردم آن از حیث دیانت و فرهنگ، امتیازات خاصّی دارند و از این جهت ادارۀ این استان پهناور نیز نیازمند عقلانیّت، تدبّر و سعۀ صدر است.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود، با بیان برخی از مطالبات مردم استان اصفهان، این مطالبات را به حق و تلاش برای برآوردن این خواسته‌ها را ضروری برشمرده و اظهار داشتند: یکی از معضلات اساسی استان اصفهان، مسئلۀ آب از یک سو و آلودگی هوا از سوی دیگر است و علیرغم توجّهات و زحمات چند سال گذشته در این زمینه، همچنان مردم شریف استان اصفهان، از وضعیّت آب و هوا رنج می‌برند و حلّ این مشکل نیازمند اتّخاذ تدابیر اساسی و همفکری و همراهی همۀ دستگاه‌های مسئول است.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری از مشکل اشتغال، به‌عنوان یکی دیگر از مسائل مهم در اصفهان نام برده و تصریح کردند: طبق آمارهای رسمی، معضل بیکاری در استان اصفهان قابل توجّه است و تعداد بیکاران این استان، با سطح فرهنگ و تمدّن آن، سازگاری ندارد.

ایشان در این زمینه، یکی از عوامل مهمّ بیکاری جوانان را مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی دانسته و در این باره تأکید کردند: بسیاری از کارخانه‌های استان اصفهان در حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل قرار دارند و این مسئله، علاوه بر اینکه به معضلات اقتصادی کشور می‌افزاید، منجر به بیکاری جوانان شده که پیامدهای ناگوار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در بخش دیگری از بیانات خود، به مشکلات کشاورزی در استان اصفهان اشاره کرده و تأکید کردند: متأسّفانه با وجود موانعی که برای آب‌رسانی، خصوصاً در مناطق شرقی استان رخ داده، اکنون کشاورزی این استان با مشکلات فراوانی مواجه است و برخی از کشاورزان زحمت‌کش، اجباراً بیکار و خانه‌نشین شده‌اند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری،  با تأکید بر اهمیّت و ضرورت حفظ یکپارچگی و اتّحاد کلمه در بین همۀ اقشار و گروه‌های مختلف، از مسئولان امور تا فعّالان سیاسی، خاطرنشان کردند: وحدت و همدلی در کنارِ اهتمام و فعّالیّت مضاعف همراه با برنامه و تدبیر، می‌تواند مشکلات موجود را مرتفع سازد.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار از زحمات و خدمات اقای دکتر زرگرپور، استاندار سابق اصفهان قدردانی کرده و افزودند: آقای زرگرپور، در چهار سال گذشته، علاوه بر اینکه در جهت حلّ معضلات استان اصفهان، خصوصاً معضل آب و هوا زحمات فراوانی متحمّل شده و گام‌های مؤثّری برداشتند، با درایت و تدبیر، آرامش استان اصفهان را حفظ و مدیریت کردند و مانع بروز هرگونه تنش و بحران شدند و از این جهت و از جهات مختلفی لازم است از ایشان تشکّر و تکریم گردد.

در این دیدار که جمعی از معاونین و مسئولان استانداری اصفهان نیز حضور داشتند، آقای دکتر مهرعلیزاده استاندار جدید اصفهان، با قدردانی از آیت‌الله العظمی مظاهری به جهت اشراف و توجّهات ویژۀ ایشان به مشکلات و مطالبات مردم استان اصفهان، اظهار امیدواری کرد که در جهت حلّ معضلات این استان و خدمت‌رسانی به مردم شریف آن، خدمات مطلوبی ارائه شود./ پایان خبر.

گزارش تصویری

-------------------------------

DSC_0629.jpg

DSC_0660.jpg

DSC_0661.jpg