عنوان: پيام به سومین دورۀ مسابقات کشوری قرآن کریم مددجویان و کارکنان کمیتۀ امداد امام خمینی«قدّس‌سرّه» - 5/5/1398
شرح:

بِسْمِ  اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

قالَ‌الله‌تَعالی: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ»

 

به سومین دورۀ مسابقات کشوری قرآن کریم مددجویان و کارکنان کمیتۀ امداد امام خمینی«قدّس‌سرّه» - 5/5/1398برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم که مربوط به مددجویان عزیز و کارکنان محترم کمیتۀ امداد امام خمینی«قدّس‌‌سرّه‌الشّریف» است را گرامی داشته و ضمن تشکّر از همۀ شما عزیزان و نیز برگزارکنندگان این برنامۀ قرآنی، دو نکتۀ مهم را به طور کوتاه یادآور می‌شوم:

نکتۀ اول: برپایی این همایش‌ها و مسابقات که مایۀ افزایش آگاهی‌ها و دانایی‌های شما عزیزان از تعالیم حیات‌بخش قرآن کریم است، مقدّمه‌ای برای عمل، بر طبق این آموزه‌های انسان‌ساز است و از این‌رو ملاک توفیق نهایی شما در این برنامه‌ها و مسابقات آنست که خود را به قرآن و فرامین و تعالیم سازندۀ آن عرضه کنید و بنگرید که تا چه میزان به یک «انسانِ قرآنی» تبدیل شده‌اید. راه سعادت و فلاح و نجات در عمل کردن به آن چیزی است که از قرآن کریم می‌آموزید.

نکتۀ دوم: عمل صالح و شایسته، مبتنی بر باور و اعتقاد صحیح و نیکوست و از این جهت باید هرچه بیشتر و بهتر در آیات بیّنات قرآن کریم، تدبّر و تفکّر و تعقّل کنید تا باورها و اعتقادات محکم‌تر و عمیق‌تری نسبت به تعالیم این کتاب جامع و جاودان و جهانی پیدا نمایید تا در نتیجه، عمل و اقدام هرچه صالح‌تری از این تعالیم داشته باشید.

توفیقات همۀ شما عزیزان را در مسیر تابناک تدبّر در قرآن و عمل به قرآن از خداوند تعالی مسألت می‌کنم. و السّلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 

حسین المظاهری

5 / مرداد / 1398

24 / ذی‌القعدة‌الحرام / 1440