عنوان: پیام به کنگرۀ شهدای روحانیّت
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

«الحمدللَّه  و صلّی اللَّه علي سيّدنا محمد و آله الطاهرین»

 

پیام به به کنگرۀ شهدای روحانیّتقلم‌های شکسته و بیان‌های قاصر ما از توصیف عظمت مفهوم والای شهادت و ترسیم راه شهیدان خداوند سبحان، ناتوان است؛

و چرا چنین نباشد؟! در حالی که آن وارستگان از قید و بند مادیّت و پیوستگان به ملکوت خداوند تعالی، به مقام قدس «أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم» که مقام قرب لقاءالله است راه یافته‌اند و متنعّم به نعیمِ بی‌پایانِ ارتزاقِ در ضیافت الهی گشته‌اند و این همان مقام عالیۀ «فَادْخُلی فی‏ عِبادی، وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی» است که مصداق بارز و اتمّ و اکمل آن، سید و سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین«علیه افضل صلوات‌المصلّین» است.

از این‌رو ما بسیار کوچک‌تر از آنیم که در وصف شهادت و شهیدان که در بالاترین مقامات قدسی و درجات ربّانی، سیر و سلوک  و طیّ طریق نموده‌اند سخنی بگوییم.

اگر سخنی هست، گرامیداشت یاد آنان به منظور «تذکّر و توجّه خودِ ما به اهداف والای آنان» و نیز «پیگیری و تآکید بر خواسته‌های به حقّ آنان» و همچنین «تبیین وظایف ما در قبال خون‌های مطهّر آن عزیزان» است.

در این میان، شهدای حوزه‌های علمیّه و روحانیّت که خیل عظیمی از قافلۀ بی‌پایان شهادت را تشکیل داده‌اند، همچون ستارگان درخشانی در آسمان نورافشانِ هدایت هستند که درس و بحثِ جهاد و شهادت را نه‌تنها با قلم و دواتِ مدرسه، بلکه با جان‌های شیفته و خون‌های پاک خود، در مقام عمل و در میدان مبارزه با اشقیاء و اعداء خداوند و دشمنان انسانیّت، ترسیم و تشریح کرده‌اند.

 

درود و رحمت جاودان خداوند سبحان بر ارواح مطهّر همۀ شهیدان راه حق و حقیقت از آدم تا خاتم و تا دامنۀ قیامت به ویژه شهیدان عالی‌مقام روحانیّت و حوزه‌های علمیّه.

از خداوند مهربان با تضرّع و ابتهال مسألت می‌کنیم که ما را درتکریم یاد و نام مبارک شهیدان و در پیمودن راه روشن آنان که راه فضیلت و اخلاق و بصیرت و معنویّت و سعادتِ دنیا و آخرت است؛ و در پاسداشت اهداف مقدّس آنان که همانا «اعتلاءِ کلمة‌الله» و «دفاع از دین» و «تعمیق ارزش‌های اخلاقی» و «حفظ کرامت و سرافرازی انسان‌ها» است، توفیق و تأیید روزافزون و فهم و درک مضاعف، عنایت فرماید؛ و خواسته‌های به حقّ آنان را به دست ما و با تلاش و مجاهدت ما محقّق سازد؛ و همۀ ما را در انجام وظایف سنگین و خطیری که در قبال آن عزیزان داریم یاری فرماید؛ و ارواح مطهّر آنان را از ما خشنود و مسرور و رضایت‌مند گرداند؛ و ما را شرمندۀ آنان و خاندان معظّمشان قرار ندهد؛ و همۀ آنان و ما را مشمول دعای مستجاب حضرت بقیة‌الله‌الأعظم«ارواحنا و ارواح‌العالمین‌لمقدمه‌الفداء» گرداند. بمنّه و کرمه.

 

والسّلام علیهم و علیکم و رحمة‌الله و برکاته

حسین‌المظاهری

16 /شوال / 1443

28 / اردیبهشت / 1401