عنوان: پيام تسليت معظّم له به حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني
شرح:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی دامت تأئیداته

با اهداء سلام و ابراز تأسّف و تألّم، رحلت همسر وفادار و فداکـار حضرت امام خمینی«قدّس سرّه الشّریف» را به جنابعالی و اخوان مکرّم و سایر اعضای محترم بیت شریف امام راحل، خصوصاً به فرزندان گرامی ایشان، صمیمانه تسلیت می گویم.

نقش آن بانوی معظّمه در نهضت بزرگ و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، آن چنان عظیم و برجسته است که بی تردید باید ایشان را مادر نهضت و انقلاب اسلامی قلمداد کرد. این شخصیت نمونه با اقتداء به بانوی بزرگ اسلام و همسر عظیم القدر رسول خدا«صلی الله علیه و آله و سلم» در همراهی و همقدمی وفادارانه با امام عزیز و بزرگوار در همۀ مراحل نهضت و در تمام فراز و نشیب های انقلاب اسلامی از هیچ خدمتی فروگذار ننمود و فداکارانه با تحمّل شدائد و مصائب بزرگی همچون فقدان فرزند جلیل القدر خود،  آزمایش های دشواری را با سربلندی و افتخار پشت سر نهاد و با صبر و استقامتی مثال زدنی سالیان متمادی برای رهبر کبیر انقلاب، یاری غمخوار و قرینی وفادار بود. و پس از ارتحال جانگداز امام عظیم الشّأن نیز مصیبت فقدان فرزند عزیز دیگری را با شرح صدر متحمّل شد و اینک در پیشگاه خداوند متعال و در جوار قرب امام راحل بزرگوار، اجر معنوی آن همه صبر و بردباری و شجاعت و وفاداری را دریافته و به فوز و فلاح ابدی نائل گشته است.

از خداوند تعالی برای امام عالیقدر و همسر معظّم ایشان و دو فرزند مجاهدشان علوّ درجات و جوار قرب اولیای الهی«صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین» و برای خاندان مکرّم امام و سایر بازماندگان محترم، صبر و سلامت و سعادت ابدی و برای جنابعالی مزید توفیقات و تأئیدات عالیه در صیانت و حراست از راه نورانی و بیت شریف امام راحل عظیم الشّأن«قدّس سرّه الشّریف» مسئلت می کنم.

                                                          والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

                                                                      حسین المظاهری

                                                                   23/ربیع المولود/1430

                                                                         1/1/1388