عنوان: بيانيۀ حوزۀ علميۀ اصفهان در مورد حوادث روز عاشورا
شرح:

بسم‌الله الرّحمن الرّحيم

 

مردم بزرگوار و آگاه ايران اسلامي!

با گراميداشت ايّام‌الله‌محرّم‌الحرام که يادآور درس‌هاي بزرگِ مکتبِ سيّدِ شهيدان و سرورِ آزادگان جهان حضرت ابي‌عبدالله‌الحسين عليه‌السلام است، چنانکه در جريان قرار گرفته‌ايد، با کمالِ تأسّف در روز عظیم‌الشأن عاشورا، در حالی که امّت حسینی بطور یکپارچه و در سر تا سر کشور در حال برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان بوده‌اند، عدّه معدودی، بطور سازمان یافته و همنوا با رسانه‌های دروغ‌پرداز خارجی و بنگاه‌هایِ خبری دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، علاوه بر تخریب اموال عمومی و اغتشاش و بر هم زدن نظم و آرامش، به مقدسات اسلامی و ارزشهای والای انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بویژه اصل اصیل ولایت فقیه، اهانت و جسارت کرده و با شعار های ساختار شکنانه فضای معنوی روز عاشورای حسینی را مخدوش ساخته و موجب شادمانی دشمنان و مخالفان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی گردیده‌اند.بدون تردید این‌گونه تحرکات مرموز و ناشایست از حیث شرعی و قانونی، محکوم بوده و جز خسارت های بزرگ برای کشور اسلامی و دلخوشی بیگانگان، نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

ملّت عزیز ایران! امروز روز آگاهی و بیداری و هوشیاری همگان بویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی و خواصّ جامعۀ اسلامی است و باید اصول متعالی و ارزش‌های بزرگ این انقلاب که دستاوردِ خونِ مطهّر صد ها هزار شهید گلگون کفن و امانت خطیر و بی‌مانند حضرت امام خمینی«قدس‌سّره‌الشريف» است، با تدبیر هرچه تمام‌تر، صیانت و پاسداری شود. «اسلام، انقلاب و جمهوري اسلامي، قانون اساسي، امام خميني، و ولايت فقيه» اصول پنجگانه‌اي است که حفظ و حراست و پاسداشت آن بر عهدۀ يکايک ماست و بي‌شکّ همۀ دشمنان و معاندان اين ملّت، براي مخدوش ساختن اين اصولِ عاليه با تمام قوا به ميدان آمده‌اند.

حوزۀ علمیۀ اصفهان با محکوم نمودن اتّفاقات ساختارشکنانۀ روز گذشته و هر حرکت ناشایست و غیر قانونی که به وحدت اسلامی و ملّی آسیب رساند، از شما ملّت بزرگوار و همیشه در صحنه می خواهد که آگاهی و بیداری انقلابی خود را حفظ کنيد  و اطمینان دارد که حضور هوشیارانۀ امّت حسینی همانند همیشه، توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی خواهد ساخت و آنان را چون گذشته ناکام و مأیوس خواهد نمود.

همۀ گروه‌ها و فعّالان دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز که با هر گرایش و سلیقه در چارچوبِ انقلاب و جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی«مدظلّه‌العالي»به طور مکرّر فرموده‌اند،باید در قبال این حرکات مشکوک و ساختار شکنانه به اتّخاذ موضعِ قاطع و واحد، پرداخته و اصلِ اصیلِ وحدت و اتّحاد کلمه در برابر بیگانگان و دشمنانی که جز به نابودی اسلام و انقلاب اسلامی به هیچ چیز، رضایت نخواهند داد را فراموش ننمایند.

قوه قضاییه نیز به عنوان دستگاه پیشگیری و مقابله با جرم، وظیفۀ سنگین و مسئولیت حسّاسی را در این زمینه بر عهده دارد و لازم است با شناختِ دقیق از زوایا و ریشه‌های این گونه وقایع، به طور قاطع و بر اساس موازین قسط و عدل اسلامی، با عوامل و مسبّبان آن برخورد نمایند و به امید خداوند تعالی و به پشتوانۀ ملّت، به وظایف قانونی و شرعی خویش، عمل کند.

از پیشگاه خداوند متعال، رفع فتنه و دفع شرّ دشمنان و اتّحاد کلمۀ امّت اسلامی و حفظ و اعتلای اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی را مسألت می‌کنیم.

 

والسلام‌عليکم و رحمة‌الله و برکاته

حوزۀ علميۀ اصفهان

11/محرّم‌الحرام/1431

7/ديماه/1388