عنوان: پيام معظم له به سلسله نشست هاي جوان «رهپويان حرم»
شرح:

 

خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که در فضای عطرآگین نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت اسلام عزیز و مجاهدت امام راحل عظیم الشأن قدس سره الشریف و خونهای مطهر شهیدان بزرگوار، در گوشه گوشه کشور اسلامی، جلسات و انجمن های علمی و فرهنگی و دینی برپا شده است و مسئولیت خطیر اشاعه ی فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ارشاد و هدایت نسل جوان عزیز را عهده دار گشته است. اهمیت اینگونه جلسات اقتضاء دارد تا تذکرات مهمی را به صورت کوتاه بیان نمائیم:

1)هدایت، بالاترین و برترین نعمت خداوند رحمان و رحیم است و جریان عظیم و پچیده ای است که از ابتدای خلقت آدم تا ختم عالم به دست برترین انسانها یعنی انبیاء الهی و سپس ائمه هدی علیهم صلوات الله و پس از آن به دست علماء دین که وارثان انبیاء و پیروان اولیاء هستند سپرده شده و از اینرو وظیفه ای سنگین و خطیر ولی بسیار سودمند و پرثمر است.

 باید نسل تکامل پذیر و حق طلب جوان، به طور مستمر خود را در معرض و بلکه در درون این جریان بزرگ و حیات بخش قرار دهد تا اولاً از صراط مستقیم حق دور نگردد و ثانیاً قدرت دفاع عقلانی از عقائد ومبانی دینی خویش را به نحو مناسب پیدا کند و ثالثاً بتواند دست دیگران را در این مسیر پرخطر بگیرد و خلاصه،هم راه سعادت را پیدا کند و هم راه سعادت را به دیگران نشان دهد.

2)جریان های فکری و فرهنگی با توجه به نکته اول باید حتماً با اشراف عالمانه و آگاهانه عالمان روشنگر و آگاه دین به فعالیت بپردازند تا از گزند انحراف و اعوجاج مصون بمانند و عملکردی خردمندانه و عالمانه داشته باشند و بتوانند برنامه های درست و متینی را تنظیم و عمل کنند. تجربه طولانی، نشان داده است که گروهها و اقشار و احزاب و جمع هایی که وارد فعالیت فرهنگی ودینی شده اند ولی هدایت روحانیت آگاه و عالمان والانگر دین را نداشته اند،در نهایت به انحراف کشیده شده اند.این،نکته مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.

3) اصل خلوص واخلاص در عمل یک اصل ثابت واستوار قرآنی واسلامی است که اساس برکت در هر کاری است.شماعزیزان جوان که در سلسله نشست های «رهپویان حرم»،اجتماع کرده اید،باید در تمام مراحل اعمالتان از ابتدا تا انتها اخلاص را فراموش نکنید و بدانید که اکسیر اخلاص موجب اعتلاء و رشد همه برنامه های شما است وخلأ اخلاص باعث از بین رفتن همه فعالیت ها خواهد بود.

از خداوند تعالی برای شما جوانان عزیز آرزوی توفیق روزافزون می کنم و به شما و همه روحانیون و عزیزانی در این حرکت فرهنگی در شهر عالم پرور دولت آباد تلاش می کنند،دعا می کنم و از همه شما صمیمانه،قدردانی و تشکر می کنم.ان شاء الله در سایه عنایات حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا له الفداء،مؤید باشید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

حسین المظاهری

6/ جمادی الثانی/1428

31/3/1386