عنوان: پيام معظّم‌له به هفتمين نمايشگاه قرآن کريم و علوم قرآني اصفهان
شرح:

 

بسم الله الرّحمن الرّحيم

قرآن کريم، به تعبير بلندِ خود «نور الهي» و «کتاب روشنگر» است:

«قَدْ جاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ كِتابٌ مُبين»

و هدف غايي از نزول اين صحيفة مقدّسه، «هدايت انسان به صراط مستقيم» است:

«يَهْدي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ يَهْديهمْ إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ»

آنچنانکه از اين آيات نوراني استفاده مي شود، اين هدف عظيم براي کساني مُحقَّق خواهد شد که اهل تبعيّت از رضاي الهي و در يک کلمه، اهل عمل بر اساس رضايت خداي سبحان باشند.

پيام مرجع عاليقدر حضرت آيت‌الله العظمي مظاهري«مدّظّله‌العالي»  به هفتمين نمايشگاه قرآن کريم و علوم قرآني اصفهانقرآن کريم اگرچه بايد در زندگي همة ما به شيوه هاي گوناگون، اعمّ از قرائت، حفظ، تفسير و تدبّر، حضور و بروزي آشکار و هميشگي داشته باشد، ولي بايد به اين نکتة اساسي توجه داشته باشيم که همة اين مراتب و مراتبِ ديگرِ نظيرِ آن، مقدّمه اي براي عمل به قرآن کريم است و اگر همة آن مراتب و مقدّمات در زندگي ما پديد آيد ولي اين مرتبة نهايي و ذي المقدمه، در حيات فردي و جمعي ما مفقود و يا کمرنگ باشد، بي شک بايد گفت ما از انس حقيقي با قرآن کريم محروم هستيم.

امروز شفاي همۀ دردهاي مصيبت زاي فردي و اجتماعي ما در «عمل به قرآن» نهفته  است و جز با عمل به قرآن، در مرتفع ساختن این دردها، هیچ توفیقی نخواهیم داشت.:

«قَدْ جاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِي الصُّدُور»

این داروی معجزه‌آسا وقتی اثر خواهد بخشيد که در سرتاسر وجود فردی و اجتماعی ما، رسوخ و نفوذ نماید و تمام هستی ما را از شفا و صفای خویش، سرشار و بهره‌مند سازد. و در غیر این صورت، همین قرآن کریم برای ما خسارت‌بار خواهد شد، زیرا عدم عمل ما به قرآن، ظلم و ستمی آشکار به خدا و خود و قرآن است و قرآن کریم به صراحت می‌فرماید:

«وَ لا يَزيدُ الظَّالِمينَ إِلاَّ خَسارا»

امید است برگزاری این نمایشگاه که از مصادیق حضور قرآن در زندگی ظاهری ماست، مقدّمه‌ای برای عمل به رهنمودهای زندگی‌ساز قرآن و جریان بخشیدن قرآن در زندگی باطنی و عملی ما گردد. ان‌شاءالله.

از همۀ متصدیان و تلاشگران و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه صمیمانه تشکر می‌کنم و از آنان می‌خواهم که این فرصت را به یک مقدّمۀ مفید برای عمل هر چه بهتر و هرچه بیشترو هر چه صادقانه‌تر به کتاب الهی قرار دهند.

 

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

حسین المظاهری

ششم رمضان‌المبارک 1431

26/5/1389