عنوان: پيام‌ معظّم‌له به‌‌ همايش‌ بزرگداشت‌ 400 شهيد شهرستان‌ اقليد فارس‌
شرح:

پيام‌ مرجع‌ عاليقدر حضرت‌ آية الله العظمي‌ مظاهري «مدّظلّه‌ العالي»

به‌ همايش‌ بزرگداشت‌ 400 شهيد شهرستان‌ اقليد فارس‌

 

پيام‌ معظّم‌له به‌‌ همايش‌ بزرگداشت‌ 400 شهيد شهرستان‌ اقليد فارس‌

برگزاري‌ اين‌ همايش‌ روحاني‌ و معنوي‌ كه‌ به‌ عنوان‌ يادوارۀ چهارصد شهيد عزيز شهرستان‌ اقليد برپا گشته‌ است‌، فرصت‌ مغتنمي‌ است‌ تا هم‌ به‌ حضور خانواده‌هاي‌ معزّز شهيدان‌ و ايثارگران‌ ـ كه‌ ارجمندترين‌ سرمايه‌هاي‌ خود را در راه‌ اسلام‌ و قرآن‌ ايثار و نثار كرده‌اند ـ اداء احترام‌ گردد و هم‌، مهم‌ّتر از آن‌، اهداف‌ و آرمان‌هاي‌ والاي‌ شهيدان‌ مجاهد، مورد توجّه‌ هرچه‌ بيشتر قرار گيرد و با آن‌ بندگان‌ صالح‌ خداوند براي‌ ادامه راه‌ نوراني‌ آنان‌، تجديد عهد و ميثاق‌ شود.

شهداء ـ كه‌ قلم‌ از بيان‌ عظمت‌ مقام‌ آنان‌ عاجز است‌ ـ اينك‌ در اَعلي‌عليّين‌ و در جوار قُرب‌ الهي‌، و در مقام‌ والاي‌ «عند ربّهم‌ يرزقون» ناظر بر اعمال‌ مايند و لازمة زنده‌ بودن‌ آنان‌ كه‌ در قرآن‌ كريم‌ تصريح‌ شده‌ است‌ نيز همين‌ است‌.

امروز، امانت‌ خطيري‌ ـ كه‌ آنان‌ جان‌هاي‌ مقدّس‌ خويش‌ را بر سر حفظ‌ و حراست‌ از آن‌، به‌ پيشگاه‌ اسلام‌ و قرآن‌ تقديم‌ نمودند ـ در دستان‌ ماست‌ و صيانت‌ از آن‌، مسئوليّت‌ بسيار خطيري‌ است‌ كه‌ در روز رستاخيز از يكايك‌ ما سئوال‌ خواهد شد: «ثُم‌ّ لَتُسْاَلُن‌ِّ يَومَئذٍ عَن‌ النِّعيم».

شهيدان‌ عزيز ما رفتند تا دين‌ و ارزشهاي‌ ديني‌ و آرمانهاي‌ معنوي‌ بماند. آنان‌ فدا شدند تا انقلاب‌ و نظام‌ مقدّس‌ جمهوري‌ اسلامي‌ برقرار و پُر صلابت‌ باشد. آنان‌، به‌ همة تعلّقات‌ مادّي‌ و دنيايي‌ پشت‌ پا زدند تا ما با معنويّت‌ و اخلاق‌ اسلامي‌ و ارزش‌هاي‌ معنوي‌ آشناتر شويم‌ و ارزش‌ انسانيّت‌ و نعيم‌ والاي‌ آخرت‌ را به‌ چرب‌ و شيرين‌ بي‌ ارزش‌ دنيا نفروشيم‌.

شهداء به‌ ما آموختند كه‌ حركت‌ در راه‌ حق‌ّ و براي‌ اعلاء كلمة حق‌ّ و در مسير التزام‌ به‌ حقيقت‌، اگر چه‌ كار آساني‌ نيست‌ و به‌ بيان‌ بلند اميرمؤمنان«عليه‌السّلام» «وَ لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ» ولي‌ عاقبت‌ و نتيجه آن‌، روشنگري‌ انسان‌ها و بر پا ماندن‌ ارزش‌هاست‌. شهداء در عرصة انديشه‌، درس‌هاي‌ برزگي‌ را از آستان‌ قرآن‌ و عترت‌ آموختند و در ميدان‌ عمل‌، آن‌ آموزه‌هاي‌ حيات‌ بخش‌ و انسان‌ ساز را به‌ ما نشان‌ دادند و اينك‌ منتظر و نگران‌ ما بازماندگان‌ در اين‌ عالم‌ خاكي‌ هستند كه‌ ما با امانت‌هاي‌ بزرگ‌ آنان‌ چه‌ خواهيم‌ كرد.

امروز كارنامه عملكرد ما اگر در همان‌ مسير الهي‌ باشد، روح‌ پُر فتوح‌ شهيدان‌ و امام‌ شهيدان‌ و نيز قلب‌ مقدّس‌ حضرت‌ بقيه الله الاعظم«ارواحنا فداه‌« شاد و مسرور خواهد شد و اگر خداي‌ ناكرده‌ از مسير نوراني‌ آنان‌ كه‌ همان‌ خط‌ّ روشن‌ محمّد و آل‌ محمّد«صلوات‌‌اللهعليهم‌‌اجمعين» است‌، انحراف‌ و اعوجاجي‌ پيدا كنيم‌، ارواح‌ آن‌ عزيزان‌ را آزرده‌ كرده‌ايم‌ و با دست‌ خود، به‌ ديار هلاكت‌ و ضلالت‌ رهسپار خواهيم‌ شد. «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْراً وَ أَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دارَ الْبَوار»؟

اميد است‌ برگزاري‌ اين‌ همايش‌ نوراني‌، شما عزيزان‌ و مردم‌ متدّين‌ اقليد و همۀ ما را در فراگيري‌ هرچه‌ بيشتر درس‌ها و پيام‌هاي‌ شهيدان‌ و نيز در التزام‌ عملي‌ و تعهّد به‌ آن‌ پيام‌ها، پايدارتر سازد و اساساً هدف‌ اصلي‌ اين‌ همايش‌ها و يادوراه‌ها غير از اين‌ نيست‌.

از خداوند متعال‌، علوّ درجات‌ شهيدان‌ ارجمند آن‌ منطقه‌ و همه شهيدان‌ اسلام‌ و ايران‌ را مسألت‌ مي‌كنم‌ و به‌ ارواح‌ پاك‌ و مطهّر يكايك‌ آنان‌ و روح‌ منوّر امام‌ راحل‌ عظيم‌ الشأن«قدّس سرّه» ـ كه‌ مربّي‌ و مرشد اين‌ شهيدان‌ والامقام‌ بودند ـ درود و سلام‌ بي‌ پايان‌ مي‌فرستيم‌.

والسّلام‌ عليهم‌ و علي‌ جميع‌ الشّهداء و الصّديقين‌ و رحمه الله و بركاته‌.

.

حسين‌ المظاهري‌

 /17صفر المظفّر / 1432

1389/11/2