عنوان: پيام معظّم‌له به همايش بزرگداشت شهدا و ايثارگران روحانيّت استان اصفهان
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

پيام معظّم‌له به همايش بزرگداشت شهدا و ايثارگران روحانيّت استان اصفهانشهادت، مقولۀ با عظمتي است که قلم از توصيف حقيقت آن عاجز است، به ويژه آنگاه که اين رداي نوراني بر قامت بندگان صالحي واقع گردد که در مسير وراثت انبياء و اولياء «صلوات‌الله عليهم اجمعين» قرار گرفته‌اند. شهداي عاليقدر حوزه‌هاي علميّۀ تشيّع، کتاب تابناک تاريخ شکوهمند اسلام و مسلمين را با قلم خونين جهاد و مجاهدت، منوّر ساخته‌اند و درس حريّت و پاسداري از حقيقت را در عمل، به همۀ احرار و حق‌جويان آموخته‌اند. آنان با تمام وجود خود، از حريم مقدّس معارف والاي اسلام و اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» صيانت کردند تا اين امانت خطير در اختيار نسل‌هاي بعدي قرار گيرد و آنان از نفحات حيات‌بخش و زندگي‌ساز آن برخوردار گردند.

و امروز اين ماييم که بايد با توجّه به چنين مجاهدت‌هاي عظيمي، حافظان حقيقي آن امانت‌ها براي انتقال به نسل‌هاي بعدي باشيم. اداء اين مسئوليّت سنگين جز با شناخت درست وظايف و عمل به آن، امکان‌پذير نيست. اکنون وظايف  روحانيّت و حوزه‌هاي علميّه نسبت به گذشته، بسي سنگين‌تر ودشوارتر است و خدا مي‌داند که در قبال خون‌هاي پاک عموم شهيدان انقلاب عظيم‌الشّأن اسلامي خصوصاً شهداي عزيز روحانيّت، يکايک ما حوزويان مسئوليم و بايد با تمام توان و امکان خود انجام وظيفه نماييم.

جدا از مسئوليّت‌هاي علمي و اخلاقي و حوزوي، که بر دوش همۀ ما قرار دارد، حفظ و تقويت ارزش‌هاي والاي اسلام و انقلاب نيز انتظار به حقّ و خواستۀ اساسي شهيدان از همۀ ماست. شهداء از همه چيز خود گذشتند و دست از تمامي تعلّقات خود شستند تا اسلام زنده بماند و ارزش‌هاي اسلام ارتقاء يابد و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي که ريشه در کتاب و سنّت داشته و برگرفتۀ از قرآن و عترت است، پياده شود.

اکنون بايد ببينيم که آيا آنان از وضع کنوني ما و جامعۀ ما راضي و خشنودند؟ آيا فساد اخلاقي جاري در جامعۀ اسلامي برازندۀ اين کشور و نظام مقدّس جمهوري اسلامي است؟ آيا فساد اقتصادي که مصاديق آن گوش و دل همۀ دلسوزان اسلام و انقلاب و همۀ محرومان و مستضعفان را مي‌لرزاند، ارواح پاک آن شهيدان از جان گذشتۀ در راه اسلام و انقلاب را آزرده نمي‌کند؟

بايد همگان به خود بياييم و با استمداد از روح مطهّر شهيدان و امام راحل عظيم‌الشّأن«قدّس‌سرّه» که قافله‌سالار شهيدان انقلاب اسلامي است و نيز با کنار گذاردن اختلافات و تفرقه‌ها که منشأ آن، هواي نفس و صفات رذيله است، يک‌دل و يک‌صدا براي پياده‌ کردن آرمان‌هاي شهيدان که همان مباني اسلام و قرآن و اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» است، متّحد شويم و همانند شهيدان به ويژه شهداء روحانيّت، باور کنيم که «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ».

از خداوند تعالي علوّ درجات همۀ شهيدان اسلام از صدر اسلام تا انقلاب اسلامي خصوصاً شهداء روحاني و حوزه‌هاي علميّه را مسألت کرده و از ذات اقدس او خاضعانه مي‌طلبيم تا به همۀ ما توفيق شناخت وظايف سنگينمان در قبال شهيدان عزيز و عمل به آن وظايف را مرحمت و عنايت فرمايد. انّه سميع‌الدّعاء و وليّ النّعم.

 

حسين المظاهري

30/6/1390

22/ شوال‌المکرّم/1432