عنوان: پيام معظّم‌له به گردهمايي نمايندگي‌هاي خبرگزاري قرآني ايران
شرح:

پيام مرجع عاليقدر حضرت‌آية الله‌ا‌لعظمي مظاهري«مدّظلّه‌العالي»

به گردهمايي نمايندگي‌هاي خبرگزاري قرآني ايران (ايکنا)

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

 

پيام معظّم‌له به گردهمايي نمايندگي‌هاي خبرگزاري قرآني ايران (ايکنا)قرآن کريم، آيينۀ تمام‌نماي حقايق و معارف حيات‌بخشي است که دستاورد عظيم آن بنا بر وعدۀ تخلّف ناپذير حق‌تعالي، ثبات قدم در مسير ايمان و هدايت و بشارت الهي است: «قُلْ نَزَّلَهُ رُوحُ الْقُدُسِ مِنْ رَبِّكَ بِالْحَقِّ لِيُثَبِّتَ الَّذينَ آمَنُوا وَ هُدىً وَ بُشْریٰ لِلْمُسْلِمينَ».

البتّه اين حقايق انسان‌ساز، جُز در پرتو عترت طاهره«عليهم‌السّلام» که قرآنِ ناطق و مفسّران حقيقي قرآن کريم‌اند، تبيين و تشريح نخواهد شد و از اين‌رو براي دستيابي به حقيقت معارف قرآن بايد در آستان منوّر آن انوار الهيّه وارد شد و از دست مبارک آنان، اين حقايق و معارف را دريافت نمود.

با توجّه به آنچه گفته شد، رسالت سنگين مبلّغان و مروّجان قرآن در تمام اعصار، به ويژه در دوران معاصر اولاً اهتمام بر گسترش فرهنگ والاي قرآن و تبيين رهنمودهاي حيات‌بخش و زندگي‌ساز آن در ميان همۀ اقشار جامعه، خصوصاً نسلِ حق‌جو و تکامل‌طلب جوان است و ثانياً در اين مسير خطير بايد کلام و بيان عترت طاهره«عليهم‌السّلام»، نقشۀ راهنماي آنان قرار گيرد.

با اميد به روزي که حقايق و معارف ثقلين در سراسر گيتي گسترش يابد و آن، روزِ ظهور وليّ‌الله‌الاعظم«ارواحنا فداه» و روز برقراري جامعۀ آرماني قرآن و عترت و تشکيل مدينۀ فاضلۀ مهدوي است.

لازم مي‌دانم از مسئولان و دست‌اندرکاران خبرگزاري ايران، که با ابتکار و اهتمام، رسالت خود را در فضاي خبري و مجازي به ترويج و توسعۀ معارف قرآن اختصاص داده‌اند و با دوري از هياهوهاي کاذب و کشمکش‌هاي ملال‌آور مسائل سياسي و نظاير آن، به موضوع با اهميّت قرآن، اهتمام ورزيده‌اند، صميمانه تشکّر کنم و براي آنان از خداوند متعال، توفيق خدمت هرچه خالصانه‌تر به آستان قرآن و عترت را مسألت نمايم.

والسّلام عليکم و رحمةالله وبرکاته

حسين المظاهري

11/آبان/1390

5/ ذي‌الحجة‌الحرام/1432