عنوان: پيام معظّم له به‌ همايش‌ فرهنگي‌ جانبازان‌ شيميايي‌ كشور
شرح:

پيام‌ مرجع‌ عاليقدر حضرت‌ آية الله العظمي‌ مظاهري‌ «مدظله‌ العالي‌»

به‌ همايش‌ فرهنگي‌ جانبازان‌ شيميايي‌ كشور

 

 

«ان‌ِّ اللهَ اشْتَـري‌ مـن‌َ الموُمنين‌َ أَنْفُسَهُم‌ و أَمْوالَهُم‌ بـأَن‌ّ لَهُم‌ الجَنِّةَ يُقـاتلُون‌َ

في‌ سَبيل‌ الله فَيَقْتُلُون‌َ وَ يُقْتَلُون‌َ وَعْدَاً عَلَيه‌ حَقِّاً في‌ التِّوارت‌ و الانجيل‌ وَ القُرْآن‌»

برگزاري‌ اين‌ نشست‌، با حضور شما يادگاران‌ عزيز دفاع‌ مقدّس‌ و ولي‌ نعمتان‌ ملّت‌ و نظام‌ مقدّس‌ جمهموري‌ اسلامي‌، خاطره بلند ايثار و فداكاري‌ و جانبازي‌ فرزندان‌ مؤمن‌ و غيرتمند امام‌ راحل‌ عظيم‌ الشأن‌ (ره) را زنده‌ مي‌كند.

ما را چه‌ رسد كه‌ با اين‌ قلمهاي‌ شكسته‌ و بيانهاي‌ ناقص‌ در وصف‌ شما جانبازان‌ راه‌ خدا و قرآن‌ سخن‌ بگوييم‌. شما سرافرازاني‌ كه‌ خداوند تعالي‌ در وحي‌ آسماني‌، نشان‌ پُر افتخار «مجاهدان‌ في‌ سبيل‌ الله» و «رجال‌ صادق‌ الوعد» را به‌ شما عنايت‌ فرموده‌ است‌. شما بزرگمرداني‌ كه‌ در عرصه پُر فريب‌ دنيا، بزرگترين‌ سرمايه خود را با خداوند سبحان‌، معامله‌ كرديد و به‌ عهد و پيمان‌ بلند خويش‌ در پاسداري‌ از دين‌ خدا پايبند بوديد و در عوض‌، بشارت‌ فوز عظيم‌ را نيز از آن‌ خود نموديد. «فَاسْتَبْشروُا ببَيْعكُم‌ُ الّذي‌ بايَعْتُم‌ به‌ وَ ذلك‌َ هُوَ الفَوزُ العَظيم‌ُ».

امروز همه بركات‌ نظام‌ مقدّس‌ اسلامي‌ و شرافت‌ و عزّت‌ اين‌ ملّت‌ بزرگ‌ و با افتخار، بي‌ ترديد مديون‌ مجاهدت‌ شما دلير مردان‌ صحنه‌هاي‌ نبرد حق‌ّ عليه‌ باطل‌ و همرزمان‌ شهيد شماست‌ و همگان‌ بايد بدانند كه‌ استمرار اين‌ شرافت‌ و عزّت‌ نيز در گرو پاسداشت‌ حُرمت‌ والاي‌ شما بزرگمردان‌ عرصه ايثار و جهاد است‌.

مسئوليّت‌ خطير و سنگيني‌ كه‌ همه ملّت‌ و مسئولان‌، بويژه‌ بنياد شهيد و امور ايثارگران‌ در قبال‌ شما حق‌ّ داران‌ عزيز بر عهده‌ دارند، وظيفه‌اي‌ است‌ كه‌ جُز با لطف‌ خداوند متعال‌ و همّت‌ همگان‌ و مساعدت‌ و همراهي‌ شما عزيزان‌، قابل‌ ايفاء و انجام‌ نيست‌ و در اين‌ ميان‌، نقش‌ خانواده‌هاي‌ مكرّم‌ شما عزيزان‌ بالاخص‌ همسران‌ صبور و وفادار و تلاشگر شما، نقشي‌ برتر و برجسته‌ است‌. و همچنين‌ وظايفي‌ كه‌ در قبال‌ خانواده‌هاي‌ شما عزيزان‌ و فرزندان‌ بزگوارتان‌ خصوصاً در جهات‌ فرهنگي‌ و علمي‌ بر عهده همگان‌ و دستگاههاي‌ مربوطه‌ است‌، وظايف‌ خطيري‌ است‌ كه‌ بايد بيش‌ از پيش‌ به‌ آن‌ توجه‌ شود.

اينجانب‌ به‌ همه همسران‌ شكيبا و فرزندان‌ بزگوار جانبازان‌ سرافراز، عرض‌ مي‌كنم‌ كه‌ اجر و پاداش‌ زحمات‌ طاقت‌ فرساي‌ شما در پيشگاه‌ حضرت‌ حق‌ّ تعالي‌، دوشادوش‌ اجر و پاداش‌ شهيدان‌ و جانبازان‌ عزيز خواهد بود، چرا كه‌ مجاهدت‌ خاموش‌ و پنهان‌ شما صبر پيشگان‌ در حفظ‌ و حراست‌ از مقام‌ والاي‌ ايثارگران‌ عظيم‌ الشأن‌، مجاهدتي‌ بزرگ‌ و بسيار تأثير گذار است‌.

از خداوند رحمان‌ و رحيم‌ عاجزانه‌ و متضرّعانه‌ مسألت‌ مي‌كنم‌ تا به‌ همه جانبازان‌ سربلند انقلاب‌ اسلامي‌ بويژه‌ جانبازان‌ شيميايي‌ و جانبازان‌ اعصاب‌ و روان‌، شفاي‌ عاجل‌ و كامل‌ و شامل‌ عنايت‌ فرمايد و اجر و صبر خانواده‌هاي‌ عزيز اين‌ مجاهدان‌ در راه‌ حق‌ّ را مضاعف‌ فرمايد و به‌ همه ما خصوصاً به‌ مسئولان‌ مربوطه‌، توفيق‌ شناخت‌ هرچه‌ بهتر وظايف‌ سنگينمان‌ در قبال‌ اين‌ عزيزان‌ و فرزندان‌ و همسران‌ آنان‌ و نيز توفيق‌ عمل‌ هرچه‌ بيشتر به‌ اين‌ وظايف‌ را مرحمت‌ فرمايد. انّه‌ قريب‌ٌ مجيب‌.

والسلام‌ عليكم‌ و رحمة الله و بركاته‌

 

                                                حسين‌ المظاهري‌

                                                4 / شوّال‌ المكرّم‌/ 1428

                                                23/7/1386