جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزۀ علمیّۀ اصفهان - 26/5/1398

    آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزۀ علمیّۀ اصفهان - 26/5/1398آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزۀ علمیّۀ اصفهان با حضور و بیانات مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» برگزار شد.

    در این مراسم که اساتید، مدیران و طلّاب حوزۀ علمیّۀ اصفهان حضور داشتند، آیت‌الله العظمی مظاهری سال تحصیلی جدید را فرصتی دوباره برای اهتمام و مجاهدت علمی دانسته و خاطرنشان کردند: تحصیل علوم دینی، یکی از ارزشمندترین فعالیّت‌های علمی است و طلّاب عزیز لازم است از اینکه توفیق تحصیل معارف الهی را یافته‌اند، شکرگزار خداوند متعال باشند.

    آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود با اشاره به ضرورت تلاش برای استحکام در پایه‌های مقدّمات و سطح تأکید کردند: ادبیّات عرب که زبان قرآن کریم و زبان اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» و معارف دینی است، باید به شکل عمیق و در حدّ نیاز گذرانده شود و به آن بی‌توجّهی نگردد.

    ایشان در این زمینه یادآور شدند: یکی از امتیازات فضلاء و اساتید حوزوی در گذشته، تسلّط آنان بر ادبیات عرب بود که در نسل کنونی حوزه، چنین تسلّطی کمتر دیده می‌شود و این خسارت، باید به اهتمام هرچه بیشتر جبران گردد.

    ایشان ضمن بازگویی گوشه‌هایی از زحمات و خدمات علمای سلف برای زنده نگه‌داشتن حوزه‌ها و ترویج فقه جعفری، با بیان اینکه مشکلات اجتماعی و معضلات اقتصادی مانع تحصیل و ترویج علم نیست، تصریح کردند: طلّاب علوم دینی و فقهای بزرگوار، همواره در مضیقه بوده‌اند و اتفاقاً خدمات علمی و بی‌نظیر آنان، در همین مضیقه‌ها و تنگناها به ثمر نشسته و برای نسل‌های بعدی مفید واقع شده است.

    آیت‌الله العظمی مظاهری، با اشاره به اهمیّت فراوان دروس خارج فقه و اصول در حوزه‌های علمیّه، بر تقویت بنیۀ تخصّصی اساتید درس خارج و تلاش برای تربیت مجتهد و فقیه تأکید کرده و اظهار داشتند: وجود فقیه آشنا به زمان و آگاه به مسائل روز و مورد نیاز جامعه، یکی از وظایف اصلی حوزه‌های علمیّه است و بخش مهمّی از این رسالت باید در دروس خارج فقه و اصول، ایفاء گردد.

    آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود، اکتفای طلّاب علوم دینی به برنامه‌های جاری درسی و انحصار در تحصیل فقه و اصول را نکوهش کرده و تأکید کردند: طلّاب و فضلای عزیز لازم است علاوه بر مطالعه و تحقیق و تعلیم و تعلّم پیرامون درس‌های جاری، به آموختن دقیق معارف عمیق قرآن کریم و عترت طاهرین در سایر بخش‌های دین نظیر کلام و اعتقادات و اخلاق همّت گمارند.

    ایشان در این زمینه تآکید کردند: تسلّط علمی و استدلالی بر بحث‌های حکمت و فلسفه که خصوصاً برای پاسخ‌گویی مستدل به شبهات مختلف نیاز است، لازمۀ فعالیّت‌های طلّاب علوم دینی است.

    ایشان در پایان سخنان خود با تأکید بر ضرورت اهتمام طلّاب و روحانیّون به رعایت و عمل به اخلاق اسلامی، خاطرنشان کردند: تخلّق به اخلاق الهی و پاک‌سازی نفس از رذائل و زشتی‌ها اگرچه بر همه واجب عینی است ولی طلّاب و روحانیّون، با جدیّت بیشتر در راستای رسیدن به مقام آدمیّت و نیز دستگیری از دیگران برای رسیدن به مقامات معنوی کوشا باشند./پایان خبر

    گزارش تصویری

    ===============================

    ================

    آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزۀ علمیّۀ اصفهان - 26/5/1398 

    آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزۀ علمیّۀ اصفهان - 26/5/1398

    آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزۀ علمیّۀ اصفهان - 26/5/1398

    آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزۀ علمیّۀ اصفهان - 26/5/1398

    آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزۀ علمیّۀ اصفهان - 26/5/1398

    آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزۀ علمیّۀ اصفهان - 26/5/1398

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365