جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    عنوان درس: قرآن و عترت /فوائد ارتباط با قرآن و عترت
    موضوع درس:
    شماره درس: 545
    تاريخ درس: ۱۳۸۲/۸/۱۵

    متن درس:

    فصل سوم بحث ما فصل چهارم بحث ما درباره این بود که قرآن برای دردهای جسمی دردهای روحی دردهای قلبی مؤثر است تمسک به قرآن تمسک به اهل بیت علیهم السلام می‌تواند دردهای ما را شفا بدهد یک مقداری درباره‌اش صحبت کردم بحث امروز راجع به فایده پنجم از این فصل است و فایده پنجم نظیر همان فایده چهارم است و اینکه قرآن اهل بیت علیهم السلام برای حفظ ما از شروع و آفات برای بلاها تأکید دارد و اصحاب رسول گرامی اهمیت به این فایده خیلی می دادند حتی در تاریخ می خوانیم عثمان آمد بالای سر ابن مسعود که دم مرگ بود و خود عثمان او را کتک زده بود و به عنوان اینکه طرفداری از امیرالمؤمنین طرفداری از قرآن کرده بود بالاخره دم مرگ بود این بیچاره عثمان برای اینکه ترمیم بکند کار زشتش را گفت که اجازه بدهد یک مقداری پول به تو بدهم گفت آن وقتی که می خواستم ندادی الآن هم که دم مرگم است نمی خواهم گفت ارث بگذار برای دخترت بده به دخترت گفت من یک ارثی برای دخترم گذاشته ام که می دانم بی نیاز است و احتیاج به این پول ها ندارد برای اینکه من از پیغمبر اکرم شنیده ام که فرموده است هر که شبها سوره «اذا وقعه» بخواند پروردگار عالم او را بی نیاز می کند و این به تجربه هم اثبات شده است اگر راستی آدم متقی باشد برای اینکه نباشد این فواید برای آدم متقی باشد نه فاسق و فاجر از قرآن این طور استفاده کردیم راستی آدم متقی کسی که سرمشق زندگی او قرآن اهل بیت باشد این سوره «اذا وقعه» برای رفع فقر او برای بی نیازی او فوق العاده مؤثر است تجربه هم گفته است چنین است مرادم اینجاست که این قرآن تمسک به قرآن تمسک به اهل بیت برای رفع فقر برای دفع بلاهای ارضی و سماوی برای دفع بلا از رفیق بد از شیطان درون از شیطان برون شیطان جنی شیطان انسی فوق العاده مؤثر است اگر یادتان باشد روز اول یک روایتی از کافی شریف خواندم آن روایت هم تأثیر می‌کند بحث امروز ما را پیغمبر اکرم می فرمود «اذا التبست علیکم...» وقتی فتنه ها هجوم آورد بر شما بلاها هجوم آورد بر شما نظیر ابر تاریکی که هجوم بیاورد بر شما زندگی را برای شما تاریک بکند فرمودند وقتی این طوری شد «علیکم بالقرآن» تمسک به قرآن بکنید بعد پیغمبر می فرماید «فانهو شافع...» بدانید قرآن زنده است قرآن شعور دارد قرآن می فهمد کی تمسک به او دارد کی تمسک به او ندارد می فرماید قرآن برای رفع بلاهای شما شفیع می‌شود و شفاعت او مؤثر است و آن افرادی هم که سر و کاری با قرآن ندارد قرآن آنها را نفرین می‌کند و نفرین او مؤثر است بعد پیغمبر اکرم می فرماید «فمن جعلعوا...» هر کسی که سرمشق او قرآن باشد تمسک به قرآن اعتقاد به قرآن خواندن قرآن تفسیر قرآن برداشت از قرآن عمل به قرآن هر که قرآن سرمشق زندگی سر و کار با قرآن داشته باشد بهشتش از همان جا شروع می‌شود تا به بهشت موعود برسد و هرکس هم قرآن را پشت پا بزند سر و کار با قرآن نداشته باشد «و من جعلهوا...» جهنم او از همان جا شروع می‌شود تا به جهنم موعود برسد و ما شاید بیش از هزار روایت در این باره که قرآن برای دفع بلاها خوب است داریم بعضی از روایات برای بلای اجنه است بلای شیطان بلای افراد ناباب بعضی از روایات برای فقر و فاقه برای دفع فقر برای رفع گرفتاری ها و بعضی اش هم کلی «خرمن القرآن...» از قرآن بگیر هر کجایش را که می خواهی برای هر دردی برای هر بلایی حال سوره حمدش باشد یا آیۀالکرسی اش سوره یس اش باشد یا چهار قل از هر کجا قرآن می خواهی برای بلاها برای دفع بلاها خیلی مؤثر است و مرحوم محدث قمی ارض در مفاتیح بعضی از آن روایات را به نام خواص صور آورده است و این حاشیه مفاتیح که به نام باقیات و صالحات است انصافاً کتاب خوبی است مثل مفاتیح و مطالعه زیاد داشته باشید برای رفع جادوها برای رفع سحرها خواندن قرآن در خانه خواندند قرآن و دمیدن به بچه ها همراه داشتن خود قرآن اینها تأثیر بسزایی دارد لذا همین جا به خانم ها سفارش بکنم دنبال این جادوها بازی ها دنبال این سحر باطل کن ها و امثال اینها نروید اگر گرفتاری دارید اگر راستی برایتان کسی سحری کرده باشد که تأثیرگذار شده باشد در زندگی شما با همراه داشتن قرآن با خواندن قرآن و بالاخره برای رفع هر بلایی هر دردی می‌توانید تمسک بر قرآن داشته باشید امام چهارم(س) می فرماید که اگر قرآن همراه من باشد احدی در جهان نباشد باکی ندارم که یک معنایش هم این است که اگر دنیا رو به کشد و بخواهند به من اذیت کنند اگر قرآن همراهم باشد یک حافظی است برای من که کسی نمی‌تواند به من اذیت کند و این خواندن قرآن این فایده را هم دارد هم برای خودتان برای خانواده برای بچه ها مخصوصاً و در این زمان ما که بلا مثل باران می بارد تمسک به قرآن کنید برای اینکه بچه هاتان محفوظ بمانند از رفیق بد محفوظ بمانند از شر شیاطین انسی شیاطین جنی محفوظ بمانند از بلاها و سالم برود مدرسه و برگردد من تقاضا دارم از شما صبح به صبح قرآن بخوانید بدمید به بچه ها به خانه تان به خودتان برای اینکه خدا شما را از این شرور حفظ بکند از این شرور آخرالزمان اگر یادتان باشد به یک تناسبی یک راجع به آیۀالکرسی این چند روزه صحبت کردم که در روایات می خوانیم اگر کسی یک آیۀالکرسی بخواند خدا او را تا شب حفظ می‌کند یک فوجی از ملائکه می آید برای حفظ او و اگر دو مرتبه دو فوج ازملائکه می آیند و اگر سه مرتبه بخواند خطاب می‌شود شما بنده ام را رها کنید من خودم حافظ بنده ام هستم بله تا آیۀالکرسی موجب می‌شود پروردگار عالم خودتان را زن و بچه تان را مال تان را زندگی تان را حفظ بکند آیۀالکرسی خواندن دمیدن به خانه تان برای رفع دزد مسلم مؤثر است برای اینکه خدا مالتان را حفظ بکند یک قدری بالاتر برای این که مال حرام در زندگی تان نیاید خواندن قرآن تأثیر دارد از اول قرآن تا آخر قرآن این چهار قل، قل یا ایها الکافرون قل هو الله احد قل اعوذ به رب الفلق قل اعوذ به رب الناس برای رفع بلاها برای دفع شرور مردمان بد رفیق بد از خودتان از اولادتان برای شر حسود و امثال اینها فوق العاده تأثیر دارد آن دو تا آی معوظتین نکته های خوبی هم در بر دارد اگر باتوجه به نکاتش باتوجه به معنایش هم بخوانید خیلی مؤثر اس آن سوره قل اعوذ برب الفلق یک مرتبه پناه به خدا می برد از سه چهار چیز خیلی مهم بسم الله الرحمن الرحیم قل اعوذ برب الفلق خدایا پناه می برم به تو از چی من شر ما خلق از شر آنچه تو خلق کردی مثل شر عقرب شر مار شر آدم های مارصفت آدم های عقرب صفت خدایا از شر افراد بد هرچه مخلوق تو و بد است من از شر اینها پناه به تو می برم بعد می فرماید «قل اعوذ برب الفلق من...» خدایا پناه می برم به تو از آن وقتی که غریضه جنسی تحریک بشود که در مقابل شر ماخلق این را قرارداده است. در وقتی که مثلاً نگاههای شهوت آمیز این فساد اخلاقی الآن در جامعه می گوید خدایا پناه می برم به تو از وقتی که غریضه جنسی تحریک بشود «و من شر حاسد اذا حسد و من شر نفاسات فی العقد» خدایا پناه می برم به تو از آن نفسی که زن عشوه گری کند زن بخواهد مرا تحریک بکند و خدایا پناه می برم به تو از شر حسود هر چهار تا فوق العاده مهم است شر ما خلق الله. شر غریضه جنسی وقتی که تحریک بشود از شر زن بد وقتی که وسوسه کند عشوه گری کند و از شر حسود وقتی که حسادتش گل کند و بخواهد برفور شما کار بکند خوب این سوره اول فوق العاده از چهار چیز که خیلی مهم است پناه به خدا می برد سوره دوم سه چهار مرتبه پناه به خدا می برد از یک چیز و آن از شر رفیق بد می فرماید «بسم الله الرحمن الرحیم قل اعوذ برب الناس...» خدایا پناه می برم به تو خدا پناه می برم به تو خدا پناه می برم به تو از رفیق بد وقتی که وسوسه کند «من شر الوسواس الخناس...» این رفیق بد که وسوسه کند جنی باشد یا انسی باشد که عمده الآن که موردنظر است رفیق بد در آن آیه اول یک مرتبه پناه به خدا می برد از سه چهار چیز اما در سوره دوم سه مرتبه پناه به خدا می برد از یک چیز معلوم می شو داز نظر خدا این یک مهمتر از آن چهار چیز است در حالی که شر ماخلق الله خیلی مهم است خدایا پناه می برم به تو از شر بوش یک دفعه حمله نکند به ایران خوب خیلی مهم است خدایا پناه می برم به تو از شر آن غریضه جنسی وقتی تحریک بشود به اندازه ای مهم است که قرآن درباره اش دفع دادرد نه رفع یعنی ده سیزده آیه که راجع به حجاب است راجع به این است که مواظب باشید غریضه جنسی تحریک نشود بالا حضرت یوسف در آن صحنه عجیب در حالی که نمره 20 هم برد اما قرآن می فرماید «و لقد حمت...» زلیخا تمایل به یوسف کرد یوسف هم تمایل می کرد اگر عصمتش نبود و این جمله در قرآن یک زنگ خطر برای همه مخصوصاً جوانها یک زنگ خطر برای اینکه ما بدانیم اختلاط بین دختر و پسر در دانشگاهها در پارکها این فساد اخلاقی در خیابانها خیلی ضرر دارد یوسف به آن چنانی وقتی که نمره 20 آورد از آن جلسه بیرون آمد می گوید «و الا تسرف علی...» خدایا تو لطف کردی خدایا تو موجب شدی که من تمایل به این زنها پیدا نکردم و الا اگر تو نبودی توفیق تو نبود عصمت تو نبود من هم تمایل پیدا می کردم و این دو تا آیه در سوره یوسف به ما خیلی چیز می فهماند این که اختلاط بین دختر و پسر اختلاط بین زن و مرد خلوت کردن زن و مرد در یکجا باید نباشد و در سوره همین سوره فلق می فرماید خدایا پناه می برم به تو در آن وقتی که تحریک غریضه جنسی بشود بعدش خدایا پناه می برم به تو اینکه زن وسوسه کند عشوه‌گری کند کم پیدا می‌شود کسی بتواند خودش را حفظ بکند لذا می گفتم الآن گفتم که در قرآن راجع به نامحرم ده سیزده تا آیه در قرآن است همه دفع است نه رفع یعنی اختلاط بین زن و مرد نباید باشد زن باید خودش را بپوشاند مرد باید نگاه شهوت انگیز نکند و تا آخر این ده سیزده تا آیه همه اینکه صحنه جلو نیاید و الا این صحنه ای که الآن دشمن برای ما جلو آورده این فساد اخلاقی که الآن در خیابانها هست در پارکها هست در مجالس هست در عروسی ها هست و منجمله در دبیرستانها در دانشگاهها هست این صحنه ها کم پیدا می‌شود کسی جهنمی نشود زن جهنمی می‌شود برای همین مرد جهنمی می‌شود دخترهای شما برای خاطر این وضع نکبتباری که الآن جامعه درست کرده دخترهای شما درست کرده باید مواظبت کامل بشود باید این فساد اخلاقی اگر بخواهیم بجایی برسیم این فساد اخلاقی باید رفع بشود و خلاصه حرف اینکه این سوره فلق این دو سه چیز فوق العاده مهم را یک مرتبه پناه می برد به خدا و می گوید خدایا اینها نباشد آن دفعه آخر هم شر حسود معلوم است حسادت اگر گل بکند برادر برادرش را می کشد ولا پسر پیغمبر باشد اول قتلی که در این عالم واقع شد قابیل هابیل را کشت یعنی پسر پیغمبر برادرش را کشت قرآن می فرماید برای خاطر حسادت خوب می گوید خدایا پناه می برم به تو از شر حسود حالا همین جا این سوره مبارکه به ما این را می فرماید پناه به قرآن ببرید از اینکه از شر دیگران محفوظ بمانید قرآن زیاد بخوانید از اینکه از شر حسود محفوظ بمانید قرآن زیاد بخوانید از اینکه از شر زن در محفوظ بمانید قرآن زیاد بخوانید تمسک به قرآن داشته باشید سوره دوم گفتم دو سه مرتبه پناه به خدا می برد اما از یک چیز و آن رفیق بد که معلوم می‌شود رفیق بد ضررش شرش از آن دو سه تا خیلی بالاتر است یعنی بر روی هم که آنها بریزند یک طرف رفیق بد یک طرف آن رفیق بد از آنها هم خیلی بدتر است و سوره دوم برای همین است چهار قل را بخوانید برای اینکه رفیق بد پیدا نکنید چهارقل را بخوانید بدمید به بچه هاتان رفیق بد پیدا نکنند رفیق ناباب و متأسفانه الآن وقتی برویم در جامعه می بینیم که صد هشتاد این دخترها پسرها خراب می‌شوند برای خاطر رفیق بد این رفیق بد گاهی معلم سر کلاس است گاهی دوست است که دختر یا پسر دوست دارد گاهی پدر و مادر نااهل است و گاهی هم جامعه این رفیق بد فقط این نیست که دوست دوستش را خراب بکند نه بدتر از این معلم سر کلاس بعضی ها اوقات معلم سر کلاس یک جمله می گوید این جمله موجب می‌شود یک جرقه ای برافروخته بشود یک دختر را راجع به حجاب بدبین بکند یک پسر را راجع به روحانیت بدبین بکند و همین یک جمله در روایات می خوانیم هفتاد سال جهنم دارد معلم ها سر کلاس خیلی باید مواظب زبانشان باشند و این رفیق اگر معلم معلم خوبی باشد معلم متعهدی باشد معلم متخصصی باشد می‌تواند خوب تربیت کند افراد خوب تحویل جامعه بدهد چنانچه اگر معلم معلم بدی شد می‌تواند جامعه را به فساد بکشاند و یکی از مفاسدی که در ما الآن داریم و باید هم روی این فکری کرد مخصوصاً پدر بچه ها مادر بچه ها باید روی آن فکر بکنند این اولیای مربی که در بی تفاوتند راجع به همین که این معلم اینها کیست آیا آدم خوبی است آدم بدی است سر کلاس چه می گوید چه می‌کند خبرهایی که برای ما می آید راستی ناراحت کننده است از حرفهایی که معلم دبیر استاد سر کلاس می گوید و به شما بگویم معلم بد می‌تواند بچه بسیار خوب و الا از نظر قانون وراثت عالی باشد ولا از نظر تغذیه عالی باشد ولا از نظر مراعات پدر و مادر عالی باشد اما معلم بد می‌تواند این بچه ها را بی دین کند می‌تواند این بچه ها را بسیار بد بار بیاورد و باید همه مان مواظب معلم ها استاد دبیرستان و دبستانها باشیم چنانچه اگر راستی معلم خوب شد اگر معلم متعهد متخصص شد می‌تواند افراد خیلی بد را از نظر قانون وراثت از نظر قانون تغذیه از نظر تربیب خانوادگی می‌تواند بچه را بسیار عالی تحویل جامعه بدهد در تاریخ هم زیاد داریم یزید بن معاویه یک پسر دارد به نام معاویه خوب معلوم است این یزید بن معاویه چه توله سگی باید تحویل جامعه بدهد از نظر قانون وراثت از نظر تغذیه از نظر محیط خانوادگی اما همین یزید بن معاویه یک پسر تحویل جامعه داد... (پایان طرف اول)

    ...خوب می گویند یک معلم این را اینطور کرد یک معلم، یک معلم تربیت کرد ولا اینکه در تاریخ می خوانیم این معلم را همین ها زنده زنده ریز خاکش کردند اما کار خودش را کرد این معلم یک معلم می‌تواند پسر یزید بن معاویه را عالی کند خوب کند چنانچه یک معلم می‌تواند پسر نوح را به آنجا برساند (پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد) این شعر دومش می گوید (سگ اصحاب کهف) به جای سگ این شعر دومش را همین افراد را آورده بود. مثل همین معاویۀ بن یزید مثل عمر عبدالعزیز مثل پسرهای متوکل متوکل از نظر در میان بنی عباس شرترین تمام خلفای بنی عباس بود اما پسرش زیر دست یک معلم بسیار عالی درآمد به اندازه ای که همین متوکل را کشت به خاطر اینکه جسارت به حضرت زهرا(س) کرد و رفیق بد می‌تواند مثل پسر نوح را می‌تواند حتی مثل پسر امام هادی(ع) را بد کند یک معلم خوب هم می‌تواند مثل پسر متوکل را مثل پسر یزید بن معاویه را خوب، چنانچه رفیق هم همین است رفیق اگر خوب باشد بچه تان را مسجدی می‌کند دوست روحانیت می‌کند دوست نظام می‌کند دوست واقعیات می‌کند و اگر زمین بچه شما دختر شما پسر شما بد شد معلوم است که مثل آتش سرایت می‌کند بچه شما را نابود می‌کند اگر این سوره دوم می فرماید سه مرتبه پناه به خدا از رفیق بد مخصوصاً وسوسه رفیق بد که یک جمله ای یادم آور این جمله را بگویم ببینید رفیق بد چه می‌کند با انسان حالا بچه تان مخصوصاً خود شما خانم من سراغ دارم که حجابی عالی خوب اما چند وقتی با یک زن لااوبالی نشست و برخاست کرد ناگهان چادرش رفت ناگهان چادر رفت و با موهای بیرون آمد بیرون زیاد این چندها دیده شده لذا خودتان من زیاد سراغ دارم افرادی که اینها راستی در جوانی شان در من بودنشان اینها افراد متعهدی بودند مسجدی بودند سر و کار با روحانیت داشتند اما چند جلسه ناگهان رسید به آنجا که بدبین به روحانیت بدبین به مسجد بدبین به محراب شدند رفیق بد روی افراد تأثیر دارد ولا پیرزن باشد پیرمرد باشد نجاشی یکی از شعرای بالایی است در حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) از اطرافیان مولا امیرالمؤمنین هم هست خیلی خوب است از نظر وجدان اخلاقی خیلی است از نظر تدین خیلی مرید امیرالمؤمنین علی(ع) است این آقای نجاشی در ماه مبارک رمضان یک روزی قبل از ظهر آمد برود مسجد یک رفیق بد پیدا شد در خانه نشسته بود گفت نجاشی کجا گفت می خواهم بروم مسجد گفت حالا که زود است بیا خانه بردش در خانه با وسوسه بقول قرآن شریف بردش خانه آنجا گفت که نجاشی یک شراب نابی دارم یک بره زیر خون دارم بیا امروز با هم خوش باشیم این اول استیهاش کرد مگر می‌شود ماه مبارک رمضان آن هم حرام بالاخره وسوسه رفیق بد شراب را خوردش داد در ماه مبارک رمضان به قول آن هم بره نابش را هم آورد خوردند بعد مستی گل کرد ناگهان مردم فهمیدند خبر به مولا امیرالؤمنین که خبرهاست فرمودند هر دوی آنها را هم صاحب خانه را هم نجاشی را بیاورید برای جاری کردن حد خدا صاحب خانه فرار کرد نجاشی را گرفتند آوردند خدمت امیرالمؤمنین علی(ع) امیرالمؤمنین تازیانه‌اش زدند صد تا تازیانه به او زدند هشتاد تازیانه زدند برای خوردن شراب بیست تا تازیانه زدند برای اینکه حرمت ماه مبارک رمضان را شکسته بود و این نجاشی فرار کرد قهر کرد رفت پیش معاویه، معاویه یک جلسه بالایی برایش گرفت خیر مقدم جلسه خیلی بالا بود و در وسط جلسه که گرم شد همه بودند به نجاشی گفت نجاشی ببین این جلسه حال توست آن علی و آن بدی ها که به تو کرد این هم من با این خوبی ها که به تو کردم بلند شو یک چند تا شعر بخوان علیه امیرالمؤمنین علی رفت ببینید خیلی بالاست بلند شد ایستاد گفت آی مردم من فرار کردم از دست عدالت علی(ع) آمدم در دامن ظلم معاویه من نتوانستم عدالت علی را بپذیرم فرار کردم آمدم اینجا معاویه مرا راهم داد داد این جلسه را هم برای من گرفتند این آدم یعنی در حالی که امیرالمؤمنین آدم با شخصیت را در میان مردم صد تا تازیانه اش می زند اما نمی‌تواند محبت امیرالمؤمنین را از دل بزند بالاخره تعریف امیرالمؤمنین می‌کند این آدم با این مقامش این آدم با این شخصیتش اما رفیق بد آن را شراب بهش می‌دهد رفیق بد او را ماه مبارک رمضان روزه اش را افطار می‌کند روزه خوری به او می‌دهد بترسید از رفیق بد این سوره چهار قل را برای بچه هاتان زیاد بخوانید این چهارقل را برای خودتان برای زن و بچه تان زیاد بخوانید از قرآن از هر کجا می‌خواهید برای هرچه بگیرید برای بحث امروزمان دفع بلاها برای امروز یکی دو تا ده تا بیست تا نیست همان که پیغمبر اکرم می فرماید «اذا التبست علیکم...» وقتی که زندگی تاریک شد زمان تاریک شد از نظر گناه از نظر فجایع از نظر ظلم در آن زمان پناه به قرآن پناه به اهل بیت علیهم السلام ببرید توسل به اهل بیت توسل به قرآن برای رفع فقر برای رفع بیکاری برای رفع تجرد برای بلاهای سماوی برای بلاهای ارضی برای این نکته ها برای این سرطان ها که ناگهان امروز سالم فردا دم مرگ است پناه به قرآن ببرید پناه به اهل بیت علیهم السلام ببرید مجرد راستی از حضرت ولی عصر جدی بخواهید که خدا شما را حفظ کند مخصوصاً از این بلاهایی که با دین ما دارد بازی می‌کند مخصوصاً با این بلاهایی که دارد با بچه های ما بازی می‌کند قرآن می فرماید که دشمن با یک حرفهای شیرینی وارد می‌شود برای چه وارد می‌شود برای اینکه تسلط پیدا کند تسلط پیدا کند برای چه برای اینکه دین تو را نابود بکند بعد قرآن می فرماید نه فقط تو «لیهلک السحرس و النسل» دین تو را ضربه بزند نسل آینده را هم بی دین بار بیاورد الآن اگر وضع به این منوال جلو برود وضع بچه های ما در مخاطره عجیب است و مثل اینکه چاره ای هم نیست جز توسل به قرآن برگردیم سرمشق قرآن شود عمل قرآن بشود برگردیم توسل به اهل بیت علیهم السلام حضرت ولی عصر سرمشق زندگی مان بشود درصدد اینکه امام زمان از دست ما راضی بشود و الا اگر این ................... بدانید بچه هامان در مخاطره عجیبی هستند خود ما در مخاطره عجیبی هستیم تمسک به قرآن تمسک به اهل بیت برای دفع شرور هر شری شر شیطان انسی شیطان جنی بعضی اوقات این طور می‌شود که اصلاً باید بگوییم که خود ما یک شیطان نفس عماره ما بدتر از شیطان جنی و این نفس عماره به این هوی و هوس های ما برای ما خیلی ضرر دارد برای اینکه هوی و هوس ما کم بشود برای اینکه نفس عماره کمتر خرمان به ما بدهد برای اینکه صفات رذیله ما کمتر روی ما کار بکند پناه به قرآن تا می‌توانید قرآن بخوانید «فقزعوا ما...» تا می‌توانید قرآن بخوان در هر حال ولا کار داشته باشید خیلی قرآن بخوان در راه بخوان خانم وقتی که سر ظرفشویی دارد ظرف می‌شوید قرآن بخوان حتی در روایات ما آمده وقتی که برای تطهیر می رود آیۀالکرسی بخوانید معلوم می‌شود که این قرآن خواندن را از ما می‌خواهند حتی آن وقتی که برای تطهیر رفتیم در وقتی که وضو می‌گیرید «انا انزلنا» بخوان در وقتی که غسل می کنی «انا انزلنا» بخوان در وقتی که غسلت تمام شد وضویت تمام شد آیۀالکرسی بخوان و بالاخره وقت خوابت «قل هو الله احد» بخوان و اینها حالا علاوه بر اینکه خدا حفظ می‌کند ثواب هم خیلی دارد پیغمبر اکرم وقت خواب زهرای مرضیه وارد بر زهرا شدند حالا چرا اینقدر دیر نمی دانم و ایستاد یک جمله به زهرا گفتند ایستادند نماز گفتند زهرا جان در وقتی که می خواهی بخوابی یک ختم قرآن بخوان یک کله یک حج هم بجا بیاور و تمام انبیاء را از خودت راضی کن و تمام مؤمنین را هم از دست خودت راضی کن چه مرده چه زنده ایستادند نماز دو رکعت نماز خواندند آن قوت بعد از نماز برای زهرا تفسیر کردند فرمودند وقت خواب سه تا «قل هو الله» بخوان خدا ثواب یک قرآن به تو می‌دهد و این را بگویم که الآن در ماه مبارک رمضان اگر سه تا «قل هو الله» بخواند سه پنج تا 15 تا خدا ثواب پانزده ختم قرآن می‌دهد چکار می‌خواهد بکند خدا به شما و ما چه می کنیم با خدا پیغمبر اکرم فرمودند زهرا جان سه تا «قل هو الله» بخوان ثواب یک ختم قرآن یک «سبحان الله و الحمد الله و لا اله الی الله و الله اکبر» بگو ثواب یک حج یک صلوات بفرست با ذکر همه انبیاء بگو «الله صل علی محمد و آل محمد و علی جمیع الانبیاء و المرسلین» خدا همه انبیاء دعایت می‌کند همه انبیاء از دستت راضی می‌شوند و آخر کار هم بگو «اللهم الغفر المؤمنین و المؤمنات و المسلمین و المسلمات» همه مؤمنین از دستت راضی می‌شوند بیش دم خواب هم زیاد وقت خراب دعا قرآن توسل بر اهل بیت زیاد هست که معلوم می‌شود وقت خوردن وقت آشامیدن وقت تطهیر کردن وقت خواب ما باید این دو چیز را فراموش نکنیم یکی قرآن کلی اهل بیت تمسک به قرآن تمسک به اهل بیت همه اش ماه مبارک رمضان که نمی‌خواهد ما قرآن بخوانیم نه گفتم حتی می گویند وقت تطهیر هم قرآن بخوان و انسان می‌تواند مثلاً دارد ظرف می‌شوید تا می آید تمام بشود دو سه تا ختم قرآن بخواند یعنی مثلاً 20 مرتبه «قل هو الله احد» بخواند هر سه مرتبه خدا ثواب یک ختم در نامه عملش می نویسد همین طور که دارد مثلاً کار خانه می‌کند یا آقا در مغازه نشسته خوب ذکر بگوید توسط به آقا امام زمان حرف زدن زمزه کردن با امام زمان و اینها خیلی مؤثر است بعضی اوقات هم راستی یک حالی پیدا می‌شود راستی توجه امام زمان را می‌تواند برای خودش جلب بکند دیگر آن وقت چه گره های کوری که بواسطه آن توجه پیدا می‌شود و فرصت را غنیمت بدانید یک روایتی از پیغمبر اکرم است این روایت خیلی خوب است می فرماید «الی ان فی...» نسیم رحمت خدا می وزد این فرصتها را غنیمت بدانید خودتان را در معرض این فرصتها قرار بدهید انسان خوب است ذکر بگوید خوب است قرآن بخواند خوب است توسل به اهل بیت داشته باشد و این توسط به اهل بیت تمسک به قرآن انسان را به خیلی جاها می رساند خلاصه بحث امرزو من این شد فایده پنجم برای تمسک به قرآن و اهل بیت این است که ما اگر تمسک به قرآن داشته باشیم اگر تمسک به اهل بیت داشته باشیم می توانیم خودمان را زن و بچه مان را از شر حسود از شر شیطان جنی از شر رفیق بد از شر آفات و بلیات از شر این تصادفات از شر این فساد اخلاقی حفظ بکنیم و من خیال می کنم این خیلی نتیجه بالایی است از هر نتیجه بالاتر همین که انسان بتواند خود و زن و بچه اش را از شرور از آفات از بلیات حفظ بکند.

    چاپ دانلود فايل صوتي
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365