جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    پیام به همایش هیأت‌های مذهبی و نهادهای فاطمی اصفهان - 6/12/1393

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

    «اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُكَ»

     

    پیام به همایش هیأت‌های مذهبی و نهادهای فاطمی اصفهان - 6/12/1393بار دیگر ایّام شهادت مظلومانۀ کوثرِ رسالت و عِدلِ ولایت و ریشۀ امامت، حضرت فاطمۀ زهرا«سلام‌الله‌علیها» فرا می‌رسد. و ندای حزن‌انگیز امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» در زمین و زمان متجلّی می‌شود که : «أَمَّا حُزْنِي‏ فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَيْلِي فَمُسَهَّدٌ» و غم بی‌پایان مصائب جانگداز آن بانوی مظلومه در قلب‌های محبّان و شیعیان آن حضرت، تازه می‌گردد. مصائب عظیمی که مسیر اسلام حقیقی را منحرف ساخت و تاریخ اسلام را برای همیشه، لکّه‌دار و مخدوش گردانید و به تعبیر رمزگونه و اشارت‌آمیز امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» بر سر تربت پاک آن بانوی بزرگوار: «در حالیکه هنوز روزگار رسول خدا سپری نگشته بود و یاد آن پیامبر عظیم‌الشّأن فراموش نشده بود، امّت آن حضرت بر ستمکاری در حقّ دختر او، تضافر و اجتماع کردند» و حوادث غم‌بار و تلخ و شومی را پایه‌گذاری نمودند که به دنبال آن سلسلۀ جلیلۀ امامت و ولایت، در معرکۀ مصیبت‌های بی‌پایان قرار گرفت و آنچنان که در زیارت جامعۀ ائمّةالمؤمنین – که منشور تبیین مصائب جانسوز اهل‌بیت عصمت و طهارت«سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین» است- می‌خوانیم: رشتۀ جمع خاندان ولایت به دست فرومایگان امّت، گسیخته شد.

    اکنون ماییم و این مصیبت‌های بزرگ و قلب‌های گداخته که جز با ظهور منتقم آل‌الله«عجل‌الله تعالی فرجه‌الشّریف»،  تسکین و التیام نخواهد یافت.

    برگزاری این نشستِ فاطمی که به منظور هم‌اندیشی و هماهنگی برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر عزای آن حضرت تشکیل گردیده، فرصت مغتنمی است تا ضمن قدردانی از همۀ دست‌اندرکاران این برنامه و شما عزیزان و گرامیانِ شرکت‌کننده، پنج نکتۀ مهم راعرضه نمایم:

    1) اقامۀ عزای امّ‌الائمة النّجباء«سلام‌الله‌علیهم» و گرامیداشت و تکریم ایّام مقدّس فاطمیّه، بی‌شک مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است: «وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوب‏» و ان‌شاءالله، ایّام فاطمیّۀ امسال با شکوه‌تر از سنوات پیشین برگزار خواهد شد و از یُمن برکات این عزاداری‌های خالصانه، صلاح و سداد کشور و ملّت و حفظ دین و آیین ما، تضمین خواهد شد و به امید خداوند مکتب نورانی و مظلوم تشیّع در این دنیای پرفریب و پرمخاطره در برابر آسیب‌های زورمداران و مستکبران کافر و متهتّک به ویژه صهیونیست‌ها و آفت‌های جاهلان مسلمان‌نما و متنسّک به ویژه وهابیّون و داعشی‌ها، بیمه خواهد گشت.

    2) نقش هیآت مذهبی  و کارگزاران عزاداری‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت«سلام‌الله‌علیهم» در برگزاری هرچه با شکوه‌تر این ایّام، نقش اوّل و برجسته است. از این‌رو متصدّیان محترم هیأت‌های مذهبی، با خلوص و اخلاص هرچه تمام‌تر و با هماهنگی و حفظ اتّحاد و انسجام و برادری، تمام تلاش خود را به کار گیرند تا عزای فاطمیّه، پر رونق و در کمال شکوه و عظمت برگزار گردد.

    3) جایگاه ائمّۀ محترم جماعات و خطباء گرانقدر در هدایت و ارشاد و راهنمایی عزاداران و متصدّیان عزاداری، نیز جایگاهی محوری و تأثیرگذار است. روحانیون بزرگوار و اصحاب منبر، ایّام فاطمیّه را مغتنم شمرده و از منبر عزای صدیقۀ طاهره«سلام‌الله‌علیها» برای تبیین معارف والا و حیات‌بخشِ قرآن و عترت، بهترین بهره‌برداری را بنمایند و البتّه کمال مراقبت را داشته باشند که بیاناتشان، به ویژه برای نسل جوان مفید و سازنده باشد و از سخنانی که موجب تحریک احساسات مذهبی دیگران بشود خودداری نمایند و توجّه داشته باشند که امروز دنیای اسلام با مخاطرات عظیمی از درون و بیرون مواجه است و خصوصاً شیعیان مظلوم در مناطق مختلف، بالأخص در عراق و پاکستان و سوریه و افغانستان در زیر ستم تندروی‌های جاهلانۀ تکفیری قرار دارند و از این جهت باید اتّحاد و انسجام جهان اسلام، محفوظ و مستحکم باشد. بهترین سخن در منبر عزای فاطمۀ مرضیّه«سلام‌الله‌علیها» سخن از سیرۀ منوّر فاطمی و علوی است که همان سنّت قائمّۀ محمّدی«صلّی‌الله‌علیه وآله وسلّم» است. امروز خواسته و مطالبۀ پارۀ تن رسول خدا و نیز حضرت بقیة‌الله‌الاعظم«ارواحناله‌الفداء» از شیعیان، پیروی خالصانه از سیرۀ تابناک آنان و تعهّد به تعلیمات انسان‌ساز آن بزرگواران است، همان که در بیان بلند امیرمؤمنان نیز آمده است که: «أَعِينُونِي‏ بِوَرَعٍ‏ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ»: مرا با تقوا و پرهیزگاری و تلاش و کوشش فراوان و عفاف و خویشتن‌داری و راستی و درستی یاری دهید.

    4) مسئولان محترم امور در دوائر مختلف اجرایی خصوصاً دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی و عمومی نیز ان‌شاءالله با اهتمام و جدیّت و توجّه هرچه بیشتر، به همکاری با هیآت مذهبی و عزاداران فاطمی خواهند پرداخت و در تبلیغات شکوهمند و آموزندۀ این ایّام و کمک و همیاری هیأت‌های مذهبی دریغ نخواهند نمود.

    5) از آنجا که آغاز سال نو همراه با ایّام شهادت حضرت فاطمۀ زهرا«سلام‌الله‌علیها» خواهد بود، روشن است که مراعات حرمت ایّام فاطمیّه و حفظ شئون این ایّام، که سیرۀ همیشگی مؤمنان و شیعیان با اخلاص بوده است، موجب جلب عنایت الهی و رضایت خاطر حضرت ولیّ‌عصر«عجل‌الله تعالی فرجه‌الشّریف» بوده و امیدواریم که سالِ شمسیِ آینده که با سالروز شهادت صدیقۀ طاهره«سلام‌الله‌علیها» آغاز می‌گردد و با سالروز شهادت آن حضرت ختم می‌شود، سالِ پایانی غیبت مولای ما و مهدیِ فاطمه«صلوات‌الله‌علیهما» باشد و خداوند به برکت الطاف و توجّهات فاطمیّه، ردای بلند ظهور را بر قامت رعنای حجّتِ غائبش بپوشاند و اسلام و تشیّع را به حضور و ظهور موفور السرورش، سرافزار نماید. ان‌شاءالله.

    مجدداً از همۀ متصدّیان و شرکت‌کنندگان در این نشست فاطمی، تشکر و قدردانی می‌نمایم و توفیق همگان را از خداوند سبحان خواستارم.

    اللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ أَمَتِكَ وَ ابْنَةِ نَبِيِّكَ وَ زَوْجَةِ وَصِيِ‏ نَبِيِّكَ‏، صَلاةً تُزْلِفُها فَوْقَ زُلْفى‏ عِبادِكَ الْمُكْرَمِينَ مِنْ اهْلِ السَّماواتِ وَ اهْلِ الأَرضِينَ.

    والسّلام‌علیکم و رحمة‌الله وبرکاته.

    حسین المظاهری

    6 / اسفند/ 1393

    6 / جمادی‌الأول / 3614

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365