جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد


 
  • پیام به سوّمین کنگرۀ بین‌المللی نهج‌البلاغه، راه نجات؛ «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه»
  • شرکت معظّم‌له در انتخابات ریاست جمهوری
  • پیام تسلیت در پی عروج شهادت‌گونۀ رییس محترم جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه
  • درس اخلاق؛ انسان در قرآن، جلسۀ نهم: هدف از خلقت انسان(3)
  • درس اخلاق؛ انسان در قرآن، جلسۀ هشتم: هدف از خلقت انسان(2)
  • پیام به هجدهمین دورۀ همایش «حکمت مطهّر»
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

  • -->

    پيام معظّم له به مناسبت افتتاح مدرسۀ علميۀ علامۀ عالي‌مقام ميرزاي بزرگ نائيني«ره»

    871122S.jpgقال الله تعالی: وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ

    خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که در آستانۀ عیدالله الاکبر، عید سعید غدیر، عید امامت و ولایت، در شهر با ایمان و فرهنگ نایین، مدرسه علمیه ای مزین به نام مبارک علامه عالی مقام، شیخ الفقهاء و الاصولیين مرحوم آیة الله العظمی میرزای بزرگ نائینی قدّس سرّه الشریف – که حقاً سند افتخار آن منطقه می‌باشند – تأسیس و افتتاح می‌گردد. وجود چنین بنای درخوری، که با اهتمام بسیار، به سامان رسیده است، برای تحکیم موقعیّت دینی و مذهبی شهر نائین و استمرار و ارتقاء هرچه بیشتر برنامه‌های حوزوی و امر با اهمیّت تربیت طلاب و عالمان عامل، امری لازم و ضروری بود و امروز با عنایات خداوند تعالی و در سایۀ توجّهات صاحب اصلی حوزه‌های علمیه حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لمقدمه الفداء، زمینۀ اهتمام و تلاش هرچه فراوان‌تر جوانان عزیز این شهر برای ورود به خانه مبارک امام زمان علیه‌السّلام و مفتخر شدن به سربازی آن حضرت، فراهم گردیده است.

     از این جهت باید از تلاش مخلصانه و فعالیّت عالمانۀ امام جمعه فاضل و محترم نایین جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج شيخ محمود ميرزا بيگي دامت تأييداته که با اهتمام بارز خويش، اين بناء شکوهمند را فراهم آورده‌اند و نيز به طور ويژه از مدير بزرگوار حوزۀ علميۀ اصفهان آية الله جناب آقاي طباطبائي دامت برکاته و نيز همکاران محترمشان که با حمايت و نظارت خود و انواع مساعدت‌ها، زمينه‌هاي اين حرکت بسيار مناسب را از ابتدا تا انتها تضمين نمودند، صميمانه تشکر و قدرداني نمايم و از خداوند تعالي، توفيقات عاليۀ آن عزيزان را در استدامۀ اين حرکت‌هاي اميدبخش مسألت مي‌نمايم.

     تذکّر اين نکتۀ مهم را به طلاب و فضلاء عزيز نيز لازم مي‌شمارم  که به تصريح قرآن کريم، دو وظيفۀ سنگين «فهم و شناخت عميق دين» و «ابلاغ و تبليغ آن» بر عهدۀ طلاّب علوم ديني است:

     «فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ»

     و ايفاي اين دو مسئوليّت اساسي در جامعۀ بشري جز با سه ابزار مهم «علم، ايمان و عقلانيّت» امکان‌پذير نخواهد شد و از اين‌رو بايد براي انجام اين وظايف خطير، به نحو هرچه شايسته‌تر، قدرت علمي و قوّت معنوي و سطح عقلانيّت حوزه‌‌هاي علميه و و طلاّب و فضلاء عزيز به نحو مناسب تضمين گردد و اين ممکن نخواهد شد مگر با اهتمام هرچه بيشتر و تلاش هرچه وافرتر طلاّب گرامي و نيز نظارت و برنامه ريزي هرچه کامل‌تر مسئولان و متصدّيان امور حوزه‌هاي علميّه.

    برادران و فرزندان عزيز! امروز شرايط جهاني و بين المللي از جهات مختلف و خصوصاً از حيث فرهنگي، شرائطي خاص و به يک معنا، بحران زده است. از سويي بشريّت، ‌تشنۀ درياقت معارف روشن و حيات بخش الهي است و راه نجات خود را از ظلمت‌ها و مصيبت‌هاي گوناگون روحي و رواني، حرکت به سمت تعاليم تابناک پيامبران خدا مي‌داند و از سويي، دست‌ها و دستگاه‌هاي مختلف براي بي‌اثر کردن اين معارف و بد جلوه دادن آن در تمام مناطق دنيا، در حال تو طئه و اقدا‌م‌اند. بايد دامن همّت را به کمر بزنيم و با تقويت سطح علم و تقوا و عقلانيّت خود، با تمام توان براي اشاعۀ معارف زندگي‌ساز دين مبين و تعاليم عاليۀ اهل بيت عصمت و طهارت صلوات الله عليهم اجمعين، تلاش کنيم.

     اميد است تأسيس اين مدرسۀ علميه در دارالمؤمنين نائين، موجب تربيت سربازاني وفادار و بصير و با ايمان و عالم و عامل براي حضرت ولي عصر عجّل الله تعالي فرجه الشريف باشد و به مصداق «أَ فَمَنْ أَسَّسَ بُنْيانَهُ عَلى‏ تَقْوى‏ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٍ خَيْرٌ»، زمينۀ مناسبي براي اشاعه و تروج هرچه بيشتر دين و معارف ديني در آن منطقه و در همۀ کشور و بلکه در جهان اسلام گردد،انشاء الله.

     از خداوند تعالي مزيد توفيقات همۀ عزيزان را خواستارم و بار ديگر از همۀ بزرگواراني که در اين امر خير با اهميّت، تلاش نموده‌اند، صميمانه تشکر مي‌کنم.

    و السلام عليکم جميعاً و رحمة الله

    حسين المظاهري

    17 ذي الحجة الحرام 1431

    3 آذر 1389

     


    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365