جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    پيام‌ به‌ سوّمين‌ جشنواره سراسري‌ هنرهاي‌ نمايشي‌ ايثار و شهادت‌


    پيام‌ مرجع‌ عاليقدر حضرت‌ آية الله العظمي‌ مظاهري‌ «مدّظلّه‌ العالي»

    به‌ سوّمين‌ جشنواره سراسري‌ هنرهاي‌ نمايشي‌ ايثار و شهادت‌

    بنياد شهيد و امور ايثارگران‌

      

    شهادت‌، بابي‌ است‌ كه‌ براي‌ بار يافتن‌ بندگان‌ مجاهد و جانباخته‌ در راه‌ خدا و رسول‌ به‌ آستان‌ قرب‌ الهي‌، گشوده‌ شده‌ است. شهادت‌، حيات‌ جاودانه‌اي‌ است‌ كه‌ جُز رها شدگان‌ از تعلّقات‌ پَست‌ دنيوي‌ و مادّي‌ را به‌ آن‌ دسترسي‌ نيست‌. شهادت‌، منزلگاه‌ خاصّان‌ مقرّب‌ خداوند تعالي‌ است‌ و از اينرو شهادت‌، مفهوم‌ عميقي‌ است‌ كه‌ بيان‌ و بنان‌ ما عاجز و قاصر از تبيين‌ و تشريح‌ آن‌ است‌. شهادت‌، جايگاه‌ رفيعي‌ است‌ كه‌ استمرار و رشد حيات‌ معنوي‌ جامعه انساني‌ و اسلامي‌ را تأمين‌ و تضمين‌ مي‌نمايد و بدين‌ سبب‌ شهادت‌ و ايثار، نه‌ يك‌ مفهوم‌ انتزاعي‌ و صرف‌، بلكه‌ يك‌ فرهنگ‌ متعالي‌ و تعالي‌ بخش‌ است‌. ترويج‌ و نهادينه‌ ساختن‌ اين‌ فرهنگ‌ والا در جامعه انساني‌، مسئوليّت‌ خطيري‌ است‌ كه‌ بر عهده همه اصحاب‌ فرهنگ‌ قرار دارد و در اين‌ ميان‌ نقش‌ هنرمندان‌ براي‌ نشان‌ دادن‌ زواياي‌ پنهان‌ اين‌ فرهنگ‌ انسان‌ ساز و شور آفرين‌، نقشي‌ برجسته‌ و بسيار با اهميّت‌ است.

    هنرمندان‌، بايد به‌ وسيله ابزارهاي‌ هنري‌ و نمايشي‌ به‌ نسل‌ حقيقت‌ خواه‌ و تكامل‌ طلب‌ جوان‌ نشان‌ دهند كه‌ چگونه‌ در هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدّس‌ اين‌ كشور، جواناني‌ رشيد و غيرتمند با دستهايي‌ خالي‌ از سلاح‌ و ابزار جنگي‌، ولي‌ با قلبهايي‌ مملوّ از عشق‌ به‌ خدا و رسول‌ و ارزشهاي‌ الهي‌ و ديني‌ و انديشه‌ هايي‌ تابناك‌ به‌ نور ايمان‌ و اعتقاد و انگيزه‌هايي‌ سرشار از خلوص‌ و اخلاص‌ در برابر دشمني‌ تا به‌ دندان‌ مسلّح‌ و پشتيباني‌ شده‌ از سوي‌ همه دنياي‌ استكبار، ايستادند و منشور آزادي‌ و استقلال‌ و شرف‌ و عزّت‌ اين‌ ملّت‌ را با خونهاي‌ رنگين‌ خود در صحيفه تاريخ‌ مرقوم‌ كردند و امروز، حيات‌ معنوي‌ اين‌ ملّت‌، هرچه‌ كه‌ هست‌، يكسره‌ مرهون‌ مجاهدت‌ آن‌ شهيدان‌ والا مقام‌ و امام‌ عزيز آن‌ شهيدان‌ است‌.

    هنرمندان‌ آگاه‌ ما بايد هنر حقيقي‌ ايثارگران‌ و شهيدان‌ شاهد اين‌ سرزمين‌ ـ كه‌ دين‌ باوري‌ و جانبازي‌ در راه‌ عقيده‌ بود ـ را به‌ تصوير كشند و با دقّت‌ و ظرافت‌ نشان‌ دهند كه‌ خون‌ پاك‌ اين‌ هنرمندان‌ فرزانه‌ و مجاهد در ميدانهاي‌ عشق‌ و شهادت‌ و شرف‌، سرمايه سنگين‌ و امانت‌ خطيري‌ است‌ كه‌ صيانت‌ و حراست‌ از آن‌ بر عهده يكايك‌ ماست‌.

    و خلاصه‌ به‌ تعبير بلند امام‌ راحل‌ عظيم‌ الشأن‌ «قدّس‌ سرّه‌ الشريف»: «هنرمندان‌ ما تنها زماني‌ مي‌توانند بي‌ دغدغه‌، كوله‌ بار مسئوليّت‌ و امانتشان‌ را زمين‌ بگذارند كه‌ مطمئن‌ باشند مردمشان‌ بدون‌ اتّكاء به‌ غير، تنها و تنها در چارچوب‌ مكتبشان‌، به‌ حيات‌ جاويدان‌ رسيده‌اند». بي‌ شك‌ّ ايفاء اين‌مسئوليّت‌ بزرگ‌ كه‌ در كلام‌ ارجمند امام‌ شهيدان‌ اين‌ملّت‌ آمده‌ است‌، نيازمندآگاهي‌ و خردورزي‌ و تقوي‌ و معنويّت‌ است‌.

    اميد است‌ برگزاري‌ اين‌ جشنواره‌، به‌ شناخت‌ هرچه‌ بيشتر اصحاب‌ هنر و خادمان‌ فرهنگ‌ ايثار و شهادت‌ با وظايف‌ خطير خود در عرصه هنر، بيانجامد و همچنين‌ فرهنگ‌ والاي‌ ايثار و شهادت‌ را هرچه‌ بيشتر در جامعه ما نهادينه‌ سازد و مشام‌ جان‌ طالبان‌ عدالت‌ و حقيقت‌ را معطّر نمايد. ان‌‌شاء‌الله.

    از همه كساني‌ كه‌ در اين‌ راه‌ مقدّس‌، تلاش‌ مي‌كنند، قدرداني‌ كرده‌ و توفيقات‌ آنان‌ را مسألت‌ مي‌كنم‌.

     

    والسلام‌ عليكم‌ و رحمة الله و بركاته‌

    حسين‌ المظاهري‌

    4 / صفر المظفّر / 1432

    19/10/1389

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365