جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    پيام معظّم‌له به همايش‌ كانون‌هاي‌ فرهنگي‌ هنري‌ مساجد

    پيام‌ مرجع‌ عاليقدر حضرت‌ آية الله العظمي‌ مظاهري‌ «مدّظلّه‌ العالي»

    به‌ همايش‌ كانون‌هاي‌ فرهنگي‌ هنري‌ مساجد

       

    پيام معظّم‌له به همايش‌ كانون‌هاي‌ فرهنگي‌ هنري‌ مساجدخداوند متعال‌ را سپاسگزاريم‌ كه‌ در سايه انقلاب‌ شكوهمند اسلامي‌ ايران‌ و از رهگذر مجاهدت‌ امام‌ راحل‌ عظيم‌ الشأن«قدّس‌سرّه‌ الشريف» و شهيدان‌ سرافراز اين‌ كشور، مساجد به‌ كانوني‌ براي‌ اجتماع‌ نسل‌ تكامل‌ خواه‌ و حق‌ّجوي‌ جوان‌ و مركزي‌ براي‌ نشر و انتشار فرهنگ‌ والاي‌ ديني‌، تبديل‌ گشت‌ و امروز اين‌، سرمايه عظيمي‌ براي‌ كشور و آينده‌سازان‌ آن‌ است‌ كه‌ بايد با برنامه‌ريزي‌ دقيق‌ و تلاش‌ بي‌وقفه‌، صيانت‌ و حفاظت‌ گردد.

    اين‌ تحوّل‌ بزرگ‌، همانند بسياري‌ ديگر از تحوّلات‌ معنوي‌ و مادّي‌، ريشه‌ در ويژگي‌هاي‌ ممتاز انقلاب‌ عظيم‌ اسلامي‌ دارد و از اين‌رو توجّه‌ به‌ آن‌ ويژگي‌ها مي‌تواند، چراغي‌ روشن‌، فرا راه‌ مسئولان‌ و متصدّيان‌ امور و همه ما براي‌ حراست‌ از اين‌ دستاوردهاي‌ بزرگ‌ اسلامي‌ و مردمي‌ باشد.

    بي‌‌ترديد، انقلاب‌ شكوهمند اسلامي‌ از حيث‌ «مبدء، روش‌ و هدف‌»، پديده‌اي‌ ممتاز در ميان‌ حوادث‌ و انقلاب‌هاي‌ تاريخي‌ است‌. مبدء و نقطه عزيمت‌ اين‌ انقلاب‌، «اسلام‌ خواهي ، ظلم‌ ستيزي‌ و عدالت‌ جويي‌» بود، و روش‌ اين‌ انقلاب‌، «آگاهي‌ بخشي‌ و اتّحاد كلمه‌ و انسجام‌ بر حول‌ محور قران‌ و عترت‌» بود و هدف‌ بزرگ‌ اين‌ انقلاب، «تزكيه روح‌ و سعادت‌ معنوي‌ و سربلندي‌ و آباداني‌دنيوي‌» بود.

    حضور اين‌ عناصر برجسته فرهنگي‌ و انساني‌ در مجموعه «مبدء، روش‌ و هدف‌ انقلاب‌ اسلامي‌»، ريشه‌ در اتّكاء اين‌ انقلاب‌ بر اسلام‌ ناب‌ برآمده‌ از كتاب‌ و سنّت‌ داشت‌. انقلاب‌ اسلامي‌، انقلاب‌ قرآن‌ و انقلاب‌ نهج‌ البلاغه‌ بود. انقلاب‌ اسلامي‌، استمرار انقلاب‌ غدير و انقلاب‌ عاشورا و زمينه‌ساز انقلاب‌ مهدويّت‌ و ظهور موعود بود. دقيقاً به‌ همين‌ علّت، امام‌ عظيم‌الشأن‌ و بنيانگذار فقيد اين‌ نهضت‌ و نظام‌ ـ كه‌ سلام‌ و درود خدا بر او باد ـ انقلاب‌ ملّت‌ ايران‌ را يك «انقلاب‌ فرهنگي‌» مي‌دانست‌ و حكومت‌ برآمده‌ از آن‌ را «جمهوري‌ اسلامي‌» نه‌ يك‌ كلمه‌ كم‌ و نه‌ يك‌ كلمه‌ زياد، تعريف‌ مي‌نمود.

    اين‌ انقلاب‌ بزرگ‌ ديني‌، فرهنگي‌ و مردمي‌، همانگونه‌ كه‌ با هويّت‌ ممتازي‌ به‌ نام‌ «مسجد» آغاز شد و در بستر اين‌ هويّت‌ پُرمعنا، استمرار يافت‌، امروز نيز بايد در چارچوبه همين‌ هويّت‌ زيبا و با تحفّظ‌ و التزام‌ به‌ همان‌ عناصر فاخر و هميشه‌ زنده‌ ـ كه‌ بيان‌ شد ـ به‌ راه‌ نوراني‌ خود ادامه‌ دهد.

    جوانان‌ پاك‌ نهاد اين‌ مرز و بوم‌ در كنار روحانيون‌ آگاه‌ و معلّمان‌ دلسوز و نخبگان‌ فرهيخته اين‌ كشور، بايد از مساجد به‌ عنوان‌ كانون‌ معنويّت‌ و انديشه‌ و ارتقاء بصيرت‌ و عقلانيّت‌، نهايت‌ بهره‌برداري‌ را بنمايند و اگر به‌ آينده اين‌ كشور اميد بسته‌اند ـ كه‌ حتماً چنين‌ است‌ ـ خود را براي‌ حركتي‌ شتابنده‌ در راه‌ «رشد علم‌ و دانايي‌» و «ارتقاء آگاهي‌هاي‌ ديني‌» و «تزكيه‌ و تهذيب‌ روحاني»، هميشه‌ و هر زمان‌، آماده‌ نگاهدارند. با دقّت‌ و تأمّل‌ و نه‌ از سر هيجان‌هاي‌ زودگذر اجتماعي‌، در منشور بزرگ‌ «مبدء ، روش‌ و هدف» انقلاب‌ اسلامي‌، بيانديشند و در اين‌ مسير نوراني‌، از «واقع‌‌بيني‌ در رويكردها» و «اعتدال‌ در عمل‌ و اقدام‌» و «استقامت‌ برابر مشكلات‌» غفلت‌نورزند.

    بي‌‌گمان‌ اگر همه متصدّيان‌ كانون‌هاي‌ فرهنگي‌ هنري‌ مساجد، از روحانيون‌ عزيز و ائمّه جماعات‌ محترم‌ گرفته‌ تا جوانان‌ تكامل‌‌طلب‌ و فطرت‌‌گرا، اين‌ جهات‌ با اهميّت‌ را وجهه همّت‌ خود سازند، هم‌، اقبال‌ سايرين‌ به‌ مساجد و كانون‌هاي‌ فرهنگي‌ هنري‌ آن‌، گسترش‌ و توسعه‌ خواهد يافت‌ و هم‌، نتايج‌ و برآيند واقعي‌ اين‌ كانون‌ها، به‌ شكلي‌ عظيم‌ و چشمگير در خدمت‌ استمرار و ماندگاري‌ انقلاب‌ شكوهمند اسلامي‌ قرار خواهد گرفت‌، انقلابي‌ كه‌ خون‌هاي‌ مطهّر صدها هزار شهيد ايثارگر بر پاي‌ نهال‌ آن‌ ريخته‌ شده‌ است‌ و ما امروز در سايه‌سار آن‌ درخت‌ ريشه‌‌دار و نعمت‌بار، قرار گرفته‌ايم‌.

    از خداوند متعال‌، عاجزانه‌ مسألت‌ مي‌كنيم‌ تا توفيق‌ آشنايي‌ با اين‌ وظايف‌ خطير و سنگين‌ و عمل‌ خالصانه‌ به‌ آن‌ را به‌ همه ما عطا فرمايد و ما را در روزي‌ كه‌ از نعمت‌هاي‌ بزرگ‌ خود، بازخواست‌ خواهد كرد، سرافكنده‌ و شرمسار قرار ندهد. انّه‌ ولي‌ّ النّعم‌.

     

    والسلام‌ عليكم‌ و رحمةالله و بركاته‌

    حسين‌ المظاهري‌

     / 22 ربيع‌ المولود / 1432

    1389/12/9

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365