جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    پيام‌ معظّم‌له به‌ همايش‌ بزرگ‌ فخر آفرينان‌ فاطمي‌

     

    پيام‌ مرجع‌ عاليقدر حضرت‌ آية الله العظمي‌ مظاهري‌«مدّظلّه‌ العالي‌»

    به‌ همايش‌ بزرگ‌ فخر آفرينان‌ فاطمي‌

     

    قال‌ الله تعالي‌: يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ

    عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً

    برگزاري‌ همايش‌ بزرگ‌ فخر آفرينان‌ فاطمي‌، كه‌ در ايّام‌ متعلّق‌ به‌ سرور بانوان‌ عالم‌ حضرت‌ فاطمه زهرا«سلام‌الله‌عليها» و به‌ منظور تكريم‌ دانش‌آموزان‌ محجّبه‌ برپا گرديده‌ است‌، اقدامي‌ شايسته‌ و ستودني‌ است‌.

    پيام‌ معظّم‌له به‌ همايش‌ بزرگ‌ فخر آفرينان‌ فاطمي‌دانش‌ آموزان‌ عزيزي‌ كه‌ امروز به‌ سبب‌ احساس‌ مسئوليّت‌ ديني‌ و اخلاقي‌ خود، مورد تكريم‌ قرار مي‌گيرند، آينده‌ سازان‌ اين‌ مرز و بوم‌ و مادران‌ فرداي‌ اين‌ ملّتند. بي‌ ترديد نقش‌ برجسته‌ و تأثير گذار آنان‌ در تربيت‌ نسل‌هاي‌ بعدي‌، در گرو رشد و اعتلاء ديني‌ و علمي‌ امروز آنان‌ است‌. اين‌ رشد معنوي‌ و فكري‌، علاوه‌ بر تلاش‌ و كوشش‌ آنان‌ نيازمند برنامه‌ ريزي‌ و هدايت‌ متولّيان‌ امر بويژه‌ نهاد بسيار با اهميّت‌ آموزش‌ و پرورش‌ است‌. سياست‌ گذاري‌هاي‌ علمي‌ و تعلميات‌ اخلاقي‌ اين‌ نهاد بزرگ‌ اجتماعي‌، چنان‌ تأثير اجتناب‌ ناپذيري‌ در اوضاع‌ و احوال‌ نسل‌ جوان‌ و دانش‌ آموزان‌ اين‌ كشور دارد كه‌ با هيچ‌ نهاد اجتماعي‌ ديگري‌، حتّي‌ نهاد خانواده‌ قابل‌ مقايسه‌ نيست‌. از جمله‌ در موضوع‌ بسيار با اهميّت‌ حجاب‌ و عفاف‌، كه‌ يكي‌ از ارزشي‌ترين‌ اعتقادات‌ ديني‌ و علاوه‌ بر آن‌ يكي‌ از اصول‌ مسلّم‌ فطري‌ انساني‌ است‌، و اگر فطرت‌ پاك‌ و الهي‌ آدمي‌، در اثر تعليم‌ و تربيت‌ صحيح‌، در بستر شكوفايي‌ و رشد قرار گيرد، نه‌ تنها آن‌ را به‌ عنوان‌ يك‌ مسئوليّت‌ مذهبي‌ و يك‌ حكم‌ شرعي‌، بلكه‌ به‌ عنوان‌ يك‌ امر ضروري‌ فطري‌، مي‌پذيرد و به‌ تعبير بلند قرآن‌ كريم‌ حجاب‌ و عفاف‌ را به‌ عنوان‌ سدّي‌ خلل‌ناپذير براي‌ مصونيّت‌ فردي‌ و اجتماعي‌ خود در برابر آسيب‌ها و آفت‌هاي‌ گوناگون‌، حفظ‌ و رعايت‌ مي‌نمايد. چنانكه‌ اگر آن‌ فطرت‌ خدايي‌ در مسير تعليم‌ و تربيت‌ صحيح‌ واقع‌ نشود و طبعاً حجابهاي‌ شيطاني‌ بر آن‌ حكمفرما گردد، وضعيّت‌، به‌ گونه ديگري‌ رقم‌ خواهد خورد.

    با توجّه‌ به‌ آنچه‌ گفته‌ شد، بايد در اين‌ فرصت‌ هم‌ از شما دختران‌ فخر آفرين‌ فاطمي‌ كه‌ با اقتداء و پيروي‌ از سيره سرور بزرگواراتان‌ حضرت‌ صدّيقه طاهره«سلام‌الله‌عليها»، عفاف‌ و حجاب‌ را به‌ عنوان‌ گوهري‌ گرانبها در وجود عزيزتان‌ محافظت‌ كرده‌ايد، تكريم‌ و تجليل‌ شود، و هم‌ از اولياء محترم‌ و مربّيان‌ گرامي‌ شما كه‌ با تعليم‌ و تربيت‌ صحيح‌ در نهاد خانواده‌ و در نهاد آموزش‌ و پرورش‌، فطرت‌هاي‌ پاك‌ شما را در مسير رشد و تعالي‌ قرار داده‌اند، تقدير و تشكّر گردد.

    در اين‌ فرصت‌، تذكّر اين‌ نكته‌ را كاملاً ضروري‌ مي‌دانم‌ كه‌ چادر به‌ عنوان‌ يك‌ حجاب‌ قرآني‌ و روايي‌ و نيز يك‌ ارزش‌ ملّي‌ و ايراني‌، بايد با جدّيت‌ هرچه‌ تمام‌تر مورد توجّه‌ همه خانواده‌هاي‌ مسلمان‌ و نيز نهادهاي‌ اجتماعي‌ بويژه‌ آموزش‌ و پرورش‌ واقع‌ گردد و با توجيهات‌ نادرست‌ و تأثير پذيري‌ از فرهنگ‌هاي‌ بيگانه‌ و القائات‌ غير صحيح‌ ، اين‌ گوهر ديني‌ و ملّي‌ مخدوش‌ نشود. در اين‌ زمينه‌ نقش‌ برنامه‌ريزي‌ها و اقدام‌هاي‌ آگاهي‌ بخش‌ و تشويق‌ كننده دستگاه‌هاي‌ متولّي‌ تعليم‌ و تربيت‌ در كشور، از پايين‌ترين‌ سطوح‌ ابتدايي‌ تا عالي‌ترين‌ مدارج‌ دانشگاهي‌، نقشي‌ كاملاً برجسته‌ و تعيين‌ كننده‌ است‌ و متأسّفانه‌ در اين‌ خصوص‌ چه‌ از جهت‌ آگاهي‌ بخشي‌ علمي‌ و منطقي‌ و استدلالي‌ ـ كه‌ اقناع‌ كننده روح‌ پرسشگر و تكامل‌ طلب‌ نسل‌ جوان‌ است‌ ـ و چه‌ از حيث‌ تشويق‌ و ترغيب‌ ـ كه‌ از اصول‌ پذيرفته‌ شده‌ در تبليغ‌ و ترويج‌ ارزش‌هاي‌ ديني‌ و آييني‌ است‌ ـ كوتاهي‌ و قصور فراواني‌ وجود دارد كه‌ اميد است‌ با توجّه‌ و تذكّر و اقدام‌ عملي‌ و جدّي‌ متولّيان‌ امر و مسئولان‌ ذي‌ ربط‌ ـ كه‌ در اين‌ زمينه‌، تكاليف‌ سنگين‌ و مسئوليّت‌هاي‌ خطيري‌ بر عهده‌ دارند ـ بر طرف‌ و اصلاح‌ گردد.

    از خداوند سبحان‌، توفيقات‌ روز افزون‌ همه شما عزيزان‌ را در شناخت‌ مسئوليّت‌هاي‌ خطيري‌ كه‌ در حفظ‌ و تعميق‌ و گسترش‌ فرهنگ‌ متعالي‌ حجاب‌ و عفاف‌، بر عهده‌ داريد و نيز در اداء آن‌ مسئوليّت‌هاي‌ بزرگ‌، مسألت‌ مي‌كنم‌ و اميدوارم‌ از سعادت‌ و بهروزي‌ دنيوي‌ و اخروي‌ هر چه‌ بيشتر برخوردار باشيد. براي‌ همه شما عزيزان‌ دعا مي‌كنم‌ و شما را به‌ خداوند تعالي‌ و اهل‌ بيت‌ عصمت‌ و طهارت‌«سلام‌الله‌عليهم» مي‌سپارم‌.

    والسلام‌ عليكم‌ و رحمة الله و بركاته‌

    حسين‌ المظاهري‌

    5 / جمادي‌ الثّاني‌ / 1432

    1390/2/19

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365