جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    پيام معظّم‌له به مناسبت سالروز واقعة پنجم رمضان 1357 اصفهان

    پيام معظّم‌له به مناسبت سالروز واقعة پنجم رمضان 1357 اصفهاندر تاريخ پرحادثۀ انقلاب شکوهمند اسلامي ايران، روزهاي سرنوشت‌ساز و مقاطع تعيين کننده‌اي وجود دارد که به حق بايد آن روزها را «ايّام ‌الله» به شمار آورد و آنچنان‌ که قرآن کريم امر فرموده است بايد آن ايّامِ الهي را به درستي، متذکّر و يادآور شد «وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ». يکي از اين روزهاي پرشکوه که در شتاب بخشيدن به جريان نهضت اسلامي در اصفهان، نقش برجسته‌اي را داراست، روز پنجم رمضان سال 1357 شمسي است که مردم مؤمن و مجاهد اصفهان، در اعتراض به اقدامات ننگين و روند ظالمانۀ دستگاه طاغوت، حق طلبي و آزادي‌خواهي خود را با گستردگي و صراحت هرچه تمام‌تر، فرياد کردند و با استقامت و پايداري به همراه ساير ملّت بزرگ ايران، زمينه‌هاي اصلي فتح و نصرت انقلاب عظيم اسلامي را فراهم آوردند و اينک آن امانت خطير، که شهيدان والامقام نهضت، آن را با خون مقدّس خود امضاء نموده بودند، در اختيار ما و شما قرار گرفته است. حفظ و صيانت از اين امانت الهي در گرو التزام به همان آرمان‌ها و اهداف مقدّسي است که ملّت عظيم‌الشّأن ايران به رهبري امام راحل بزرگوار«قدّس‌سرّه‌الشّريف» براي آن قيام نمودند و آن همه مجاهدت‌هاي بي‌‌دريغ را براي دستيابي به آن آرمان‌هاي متعالي، مصروف داشتند.

    آرمان اصلي اين ملّت خداجو، اسلام و حاکميّت مباني و ارزش‌هاي ديني بود و دقيقاً به همين سبب، مبارزات آزاديخواهانه و استقلال طلبانۀ مردم بر حول محور روحانيّت و با تبعيّت از امام راحل شکل گرفت و مقاطعي همانند محرّم و رمضان که جلوۀ ديني داشت، بر معنويّت و اسلام گراييِ حاکم بر انقلابِ ملّت مي‌افزود و آن را رونق و نشاط تازه مي‌بخشيد. اساساً نقش بي‌بديل علماي بزرگ و مجاهد در آگاهي بخشي به ملّت‌ها و تعيين خطوط مبارزه با ظلم و استبداد طاغوتيان، نقشي برجسته و فراموش نشدني در عرصۀ پهناور تاريخ تشيّع و از جمله در ساحت انقلاب شکوهمند اسلامي ملّت ايران است. چنانکه در حادثۀ پنجم رمضان نيز نقش و جايگاه روحانيّت و علماء اعلام اصفهان چه در ريشه‌ها و آغاز اين حادثه و چه در استمرار بخشيدن به اهداف آن، کاملاً روشن و آشکار است.

    امروز نيز بايد براي صيانت از انقلاب اسلامي، همان روحيۀ دينداري و اسلام‌خواهي و حق طلبي تداوم و استمرار يابد و همان‌گونه که نهضت و انقلاب ما «انقلابِ قرآن و نهج البلاغه» و «انقلابِ اخلاق و ارزش‌هاي متعالي اخلاقي» بود، حيات اين انقلاب و امّت را به التزام به قرآن و نهج البلاغه و اخلاقِ تعالي بخشِ آن وابسته بدانيم و با حفظ وحدت و اتّحاد کلمه و پرهيز از تفرقه‌ها و اختلافات خانمان ‌سوز، زمينۀ رشد و بالندگي هرچه بيشتر اين انقلاب عزيز را فراهم سازيم.

    لازم است در اين فرصت، نام يکايک نقش آفرينان در حادثۀ پنجم رمضان در اصفهان را تکريم کرده و ياد علماء انقلابي و مجاهد و ساير اقشار مبارز و ستم‌کشيده، که با مجاهدت‌هاي خود راه پيروزي نهضت اسلامي را هموار کردند، و خصوصاً شهيدان والا مقام آن روز و نيز مرحوم آيت الله آقاي خادمي«قدّس‌سرّه‌الشّريف»، که در آن حادثه، بيت و خانۀ ايشان مأواي انقلابيون و مبارزان بود، را متواضعانه گرامي داريم.

    سلام و درود خداوند بر همۀ آنان و بر همۀ شهيدان تاريخ اسلام و انقلاب اسلامي و بر امام شهيدان که با رهبري و هدايت خود، اين انقلاب عظيم را بنيان نهاد.

    والسلام عليهم و رحمة الله و برکاته

    حسين المظاهري

    13/5/1390

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365