جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    پيام معظّم له به دوّمين کنگرۀ بزرگداشت 303 شهيد صنعت ذوب آهن و فولاد اصفهان

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

    شهادت، عطيّۀ خاصّ الهي به بندگان مقرّب و پاکيزه سرشت خداوند متعال است. بندگان خالص شده‌اي که از تمام تعلّقات مادّي خود را رها ساخته‌اند و از اسارت تمنيّات و آرزوهاي دنيايي آزاد گشته‌اند. بدين سبب، شهادت نه فنا و اتمام کار آنان که عينِ بقاء و آغاز حيات طيّبه‌اي است که خداوند مهربان به آنان عطا فرموده است. «وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْياءٌ وَ لكِنْ لا تَشْعُرُونَ» و چنانکه تصريح اين آيۀ مبارکه است فهم و درک اين مفهوم متعالي و رسيدن به عمق حقيقت آن، مقدورِ هر کسي نيست.

    زبان و بيان ما عاجز است که واقعيّتِ شهادت و عظمتِ قدسي و روحاني آن را چنانکه هست، ترسيم نمايد، امّا دريافت و درک پيام شهيد و شهادت، وظيفۀ اصلي و مسئوليّت خطير بازماندگان از اين قافلۀ ملکوتي است. آنان که با فوز عظيم شهادت رفتند و به وصال و قرب خداوند سبحان دست يافتند، بر عهد و پيمان الهي خويش وفا کردند و آنان که از اين فوز الهي باز مانده‌اند، به گفتۀ قرآن کريم بايد در انتظار بمانند و عهد و پيمان خود را به هيچ عنوان تغيير ندهند تا در زمرۀ مؤمنان صادق باشند: «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقينَ بِصِدْقِهِمْ».

    اگر شهيدان عزيز والامقام از صدر اسلام و بلکه از صدر بشريّت تا به امروز، جان‌هاي مطهّر و مبارک خود را بر سر حراست و صيانت از آرمان‌هايِ متعاليِ انسانيّت گذارده‌اند و اگر آنان رفتند تا حيات طيّبۀ انسان تضمين گردد و آدميان با رهايي از سلطۀ هواي نفس و قيد دشمنان بشريّت، زندگي کنند و اگر آنان رفتند تا دين و ايمان و عبوديّت و عدالت در جامعۀ انساني، سرپا بماند، پس امروز وظيفۀ سنگين ما و شما، حفظ و پاسداري از همين آرمان‌هاي بزرگ و حيات‌بخش و انسان‌ساز است. اگر براي احياء و رشد اين ارزش‌هاي عميق الهي و انساني، تلاش و کوشش کرديم در نزد خدا و انبياء و اولياء و شهداي عزيز رو سفيديم و اگر از اين ارزش‌هاي متعالي رو گردان شديم و چرب و شيرين دنيا و مطامع آن ما را به سمت خود کشانيد و شيطان و دنيا و هواي نفس ما را فريفتۀ خود ساختند، در مقابل شهيدان و اولياء مطهّرين آنان، هيچ عذري نخواهيم داشت. فراموش نکنيم که به گفتۀ بلندِ اميرمؤمنان و مولاي متّقيان: «لَا يُقِيمُ أَمْرَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ إِلَّا مَنْ لَا يُصَانِعُ وَ لَا يُضَارِعُ وَ لَا يَتَّبِعُ الْمَطَامِعَ»: دين و فرمان خداوند را برپا ندارد جُز آن‌کس که در بيان و اجراي حق مدارا نکند و اهل سازش کاري و خوار گشتن در برابر شيطان‌هاي درون و برون نباشد و پيرو آرزوهاي باطل نشود و در پي طمع‌ها و حرص‌هاي مادّي نتازد.

    از خداوند تعالي، توفيق التزام به اين بيان نوراني و درک پيام والاي شهيدان را مسألت مي‌کنيم و براي همۀ شهداي عزيز خصوصاً شهداي صنعت ذوب آهن و فولاد، علوّ درجات روحاني و براي خاندان معظّم آنان سعادت و توفيق روزافزون خواستاريم.

                                                                                            حسين المظاهري

                                                                                               30/8/1390

                                                                                    24/ذي‌الحجةالحرام/1432

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365